weer een bultjes-vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vlieg

weer een bultjes-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 12:05

2 vragen over bultjes:

1- mijn pony heeft 1 bultje in zijn rechteroksel (ter grootte van een erwtje). Ik heb 2 jaar geleden al een x aan de veearts gevraagt wat het was en die zei toen dan het bindweefsel ofzo was. Niks bijz dus. Maar het bultje zit er nog steeds en is ong 3 x zo groot geworden. Overigens geen last van. Kan bindweefsel groeien???
Het lijkt een beetje op een wrat maar dan zacht.

2- Mijn pony heeft sinds ong 2 weken 2 bultjes van ong. 1 cm groot.
1 bultje op zijn rug en 1 in zijn linkeroksel. Ik kan het bultje in zijn linkeroksel vastpakken.De bultjes zijn redelijk hard.
Heeft ie ook geen last van. Ik dacht eerst aan eiwit of vliegenbultjes, maar als een paard te veel eiwitten binnen zou krijgen zouden er toch meer bultjes zijn, en een vliegenbultje is toch eerder weg?

De bultjes van vraag 1 en 2 zijn trouwens ander soort bultjes

xx_Merle

Re: weer een bultjes-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:39

mijn fjord had eerst ook een bult op haar been . laten onderzoeken in een kliniek was ook bindweefsel en het werd ook groter in het begin.. nu is het niet meer groter geworden heel raar.. maar ze heeft nergens last van .. maar die bult van mijn fjord was echt hard kan bindweefsel dan hard en zacht zijn Ach gut ? Nja

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 02:23

misschien drukkingen van je zadel? je DA kan er een soort monster van nemen en onderzoeken wat het is.. zou het toch maar laten doen voor de zekerheid want als die er last an krijgt heb je meer ellende

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:20

Dat hadden koeien bij ons en dat waren wratten...
Echt van die grijzige harde wratten waren het.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 16:36

Hij is zacht en er zit haar op (wel iets minder), dus geen wrat