dikke kogel aan 1 been, niet kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

dikke kogel aan 1 been, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 13:25

Zie titel, zou dit een stal been kunnen zijn?
Paard is bijna 15, heeft de afgelopen tijd iets meer tijd doorgebracht in de stal door verbouwingen van paddock en bak.

Wat zouden we eraan kunnen doen?

Kyona

Re: dikke kogel aan 1 been, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:56

Als het een stalbeen is dan moet het been weer mooi dun zijn als je een paar minuten gestapt hebt. Meestal is het dan boven/rond/wat onder de kogel dikker. Als een paard een wondje heeft gehad, kan hij ook aan een been wat meer vocht vasthouden.
Tegen stalbenen helpt bewegen: dus bijv. vaker je paard los zetten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:32

heeft mijn paard ook gehad...veel op stal en weinig beweging: stalbenen, flink stappen op de harde ondergrond en dan trekt het vanzelf weer bij Ach gut

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:42

Hallo,

Mijn verzorgpaard heeft dat dus ook. Ze is niet kreupel. Ik dacht ook dat het stalbenen waren, maar het is er maar 1 been en ze komt nu veel buiten en ik stap op harde grond,afspuiten enz. Het is nu wel wat minder maar niet weg. Maar ze is bijna 4 en doet nog erg weinig. De dierenarts vond het toch verstandiger om een foto te laten maken. Zeker omdat ze nog zo jong is. Dus binnenkort op de foto.

Groetjes

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:40

Mijn 20 jarige ruin, heeft al een jaar last van een dikkere kogel re achter. Hij heeft er totaal geen last van en ik laat het maar zo. Als ik iets rijkere kuil voer, als dat ik nu doe, dan krijgt hij echt stalbenen. Zijn pijpen zijn dan ook echt gezwollen, maar dat is na een kwartiertje arbeid of buiten lopen weer weg.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 02:11

ik zou voor de zekerheid koelen en stappen (meet zn benen om te kijken of het minder word na het stappen en koelen)

Als die goed loopt zou ik hem wel aan het werk houden maar te intensief (bv een stapritje maken van een uur ipv ee half uur privee les)

goed controleren op wondjes.. ivm bloedvergifteging!

sterkte