Groeipijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Groeipijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:06

Kinderen en honden die zeer hard groeien kunnen groeipijn hebben dat is bekend. Maar kunnen paarden dat ook hebben? Heeft iemand enig idee en is dit ooit wetenschappelijk onderzocht?

Xantha

Re: Groeipijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 15:07

Of het ooit onderzocht is dat weet ik niet.
Maar dat paarden ook groeipijn kunnen hebben, waarom niet? Ook paarden hebben natuurlijk regelmatig een groeispurt!
Dat kan volgens mij best pijnlijk zijn.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:54

ik weet ook niet of het onderzocht ik. Maar ik denk ook dat het kan. Ik heb nu een verzorgpaard van bijna 4. En ze is een enorme slungel en het schijnt dat ze enorm gegroeid is. Op dit moment zit ze niet lekker in haar vel ( ook erg last van hengstigheid) En haar conditie is ook wat achteruit gegaan. Ik denk dat ze nu ook last van de groei heeft. Ze heeft dat wel eens eerder gehad zegt haar eigenaar. Dan zit ze even in een dip.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:34

Kan wel hoor. Soms zijn de gewrichten door de snelle groei ook warm en wat gezwollen. Én pijnlijk....

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:50

Ik heb een veulen van volgende maand 1 jaar en ze heeft enkele weken geleden mank gestaan. De hoefsmid (die moest komen voor de andere) zei dat het niets erg was, haar been was niet warm of dik ofzo, maar dat het groeipijnen waren. Nu ongeveer een week of 2 verder is het bijna over. Ze heeft het soms nog maar zeker niet meer dagelijks. (het hinderd haar ook niet met lopen ofzo hoor, ze is nog altijd even actief als voordien hoor)
Ik geef haar nu msm en glucosamine (in poedervorm).

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:35

mijn jaarling heeft ook erge groeipijnen gehad Bloos
hij had het in zijn hals en kon zijn hoofd niet meer omhoog doen

ik masseerde hem dan en daarna was het weer goed
gelukkig is dat nu over het was erg zielig hij Wow! kon niet bij zijn etensbak

mirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:16

ik heb een 5 jarige die net pas weer op gereden mag worden hij heeft vanwege zijn pijn niet meer mogen lopen onder de man wel aan de longe en los hij zat in een groei spurt en heeft een tijdje niets gedaan onder de man en de pijn is nu pas bijna weg hij had last van ze rug en zijn knieen waren opgezwollen achter en

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:56

Mijn veulen van afgelopen jaar had ook last van zijn gewrichten hij groeide te snel kon van de pijn niet meer opstaan en liep ook met pijn.
Hij heeft lang aan pijnstillers enz. gestaan en ik moest hem schraal houden, en hij moest alleen staan, mocht niet opgejaagd worden door de andere paarden, langzaam aan ging het beter met af en toe toch een dipje.
Mijn paardenarts is toevallig dinsdag nog geweest en heeft hem bekeken in stap en draf en hem weer beter verklaard.
Hij zei ook altijd als ze maar een jaar geweest zijn dan zijn ze uit de gevarenzone want door die pijnlijke en dikke gewrichten kunnen deze ook gaan vergroeien.