Ventipulmin vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Ventipulmin vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 09:17

Wobbe heeft sinds gisteren ventipulmin kuurtje gekregen van de DA.
Zie dit topic:
viewtopic.php?f=15&t=388013&hilit=

Nou kon ik van een stalgenootje van mij ventipulmin siroop overnemen, want zij had het toch over en anders moest ze het weggooien.
De DA zei dat het geen kwaad kon, want het is niet zo gauw over de datum.
Maar nou kwam ik er gisterenavond achter dat het wel degelijk over de datum is.
Namelijk 1ste maand 2005.

Wat zouden jullie doen? zouden jullie het nog aan je paard (durven)geven?

IvysToeter

Re: Ventipulmin vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 09:21

Heb net even de DA gebeld en die zegt dat het niet erg is als ik het nu nog geef.
gelukkig dat is weer een pak van mijn hart, want die ventipulmin is hartstikke duur....

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:59

Dat is maar 2 maanden eroverheen, dus dat valt best mee. Als de dierenarts zegt dat het geen kwaad kan, zou ik het gewoon geven.
In je andere topic had je het over scheren. Dat zou ik echt niet doen hoor, dan heb je kans dat hij straks heel lelijk in zijn zomervacht zit. Probeer het eens met wat slobber en lijnzaad en flink poetsen met zo'n poetsblok (wel na het gewone poetsen en na het poetsblok nog een keer met een borstel). Dat helpt vaak ook goed.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 08:36

Kyona schreef:
Dat is maar 2 maanden eroverheen, dus dat valt best mee. Als de dierenarts zegt dat het geen kwaad kan, zou ik het gewoon geven.
In je andere topic had je het over scheren. Dat zou ik echt niet doen hoor, dan heb je kans dat hij straks heel lelijk in zijn zomervacht zit. Probeer het eens met wat slobber en lijnzaad en flink poetsen met zo'n poetsblok (wel na het gewone poetsen en na het poetsblok nog een keer met een borstel). Dat helpt vaak ook goed.

Dat scheren is ook alleen maar een allerlaatste optie, als hij echt niet door zijn teddy beren vacht heen komt.
Ik geef hem nu al lijnzaadolie door zijn biks heen.
Maar de DA begon over dat scheren als hij echt niet door zijn vacht heen komt.
Als hij er echt niet doorheen komt dan overleg ik eerst met de DA wat nou het beste is om te doen.
En STEL dat ik hem moet scheren, dan kan ik er ook niks aan doen dat hij raar in zijn zomervacht komt.
Als dat beter voor hem is dan moet het maar.
Maar voorlopig verhaart hij nog best goed, dus ik verwacht niet dat ik hem moet scheren.
En anders moet mijn moeder maar dekentjes gaan naaien in ienie mienie maat Knipoog

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:45

Scheren is geen probleem , dan groeit na verloop van tijd gewoon de zomervacht weer aan (ik zou niet weten waarom hij raar in de zomervacht zou komen te zitten). Je paard zal lekkerder in zijn vel zitten als het warm gaat worden

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 09:06

cowboyinneke schreef:
Scheren is geen probleem , dan groeit na verloop van tijd gewoon de zomervacht weer aan (ik zou niet weten waarom hij raar in de zomervacht zou komen te zitten). Je paard zal lekkerder in zijn vel zitten als het warm gaat worden

Hij is pas 10maanden, ik denk dat kyona het daarom een beetje raar vond.
Maar als het nodig is dan doe ik het wel, ik denk ook zeker wel dat hij lekkerder in zijn vel gaat zitten.
Zou hij dan een zomerdekentje op moeten? en als het regent niet naar buiten ofzo?

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:30

In het begin zul je een beetje op moeten passen, ik zou sowieso nog even wachten met scheren tot het iets warmer word.(misschien is hij dan ook zijn wintervacht vanzelf kwijt)
En als zijn vacht weer aan gaat groeien( gaat vrij snel) hoeft hij geen deken op