help !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 16:07

me pony heeft dikke klieren achter de kaak, ik wil graag weten hoe dat kwam en hoe ik dat kan gaan genezen.
en alvast bedank

Rukaro

Re: help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:47

Hoi,

Is je pony ook veranderd in gedrag? Slomer als anders, minder attent? Of heeft ie doffe ogen? Zo ja, dan zou ik er de veearts bijhalen. Die kan het beste zien of er wat aan de hand is. Hij zal waarschijnlijk de temperatuur opnemen en wat onderzoek doen.

Is je pony even vrolijk als normaal? Dan zou ik het even aankijken. Onze paarden hebben ook wel eens wat verdikte klieren en dit trekt meestal snel weg. Het kan zijn dat er een stofje in de lucht zit waar ze dan op reageren.

Als de klieren nou in eens veel dikker worden, is het verstandig de veearts meteen te bellen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:25

Staat ie net weer op t gras ofzo? Mijn paard heeft dat ook wel eens als ie een hele dag op de wei heeft gestaan. Bij hem zijn t gewoon speekselklieren en is verder niet erg!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 14:18

ik heb het ff uitgezocht...
ff op geknepen en me pony trekt niet weg
en stro zit te veel stof bij opstrooien
gedrag is gewoon hetzelfde

ik denk meer van stof allergie

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:54

zou ook de temperatuur goed in de gaten houden en bij verhoging/koorts contact opnemen met je dierenarts.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:20

kan ook komen van het staan op kort gras, dan gaan de speekselklieren opzetten .
doordat de klieren extra werk moeten doen omdat t gras zo kort is gaan ze opzetten, als de paarden met het hoofd omhoog staan zakt het weer weg, vaak als ze op stal staan weer.

kun je niet veel tegen doen, mijn pony heeft t ook altijd en heeft nergens last van.
zorg dat ze op langer gras staan.