Nervelet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Nervelet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 22:39

Ik heb een paardje die vooral op dressuurwedstrijden vol zit met stress. Ik kan zelf nog zo rustig zijn, maar dat heeft weinig effect op haar.
In de cross en het springparcours gaat het goed, maar in de dressuurring is ze 1 brok spanning en aan dressuurrijden komen we niet echt toe.

Inmiddels heb ik Pherocalm geprobeerd, dit is een middel wat werkt met hormomen en geen doping is. Maar ipv dat ze hier wat rustiger van wordt, wordt ze alleen maar gekker.

Zijn er mensen die ervaring met Nervelet hebben? Zo ja, hoe werkte dit? Misschien dat mijn schimmel iets minder stressvol kan worden door gebruik van dit middel tijdens een dressuurwedstrijd.

Natuurlijk is veel oefening in de dressuurring ook van belang, en daar zijn we ook hard mee bezig, maar zolang ze zo ontzettend gespannen blijft valt er niet lekker te rijden.

Afbeelding

saskia23

Re: Nervelet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:52

Ik geef het aan mijn paard, superspul OK dan! .
Hij krijgt dagelijks 60 druppels door een beetje muesli en het werkt echt. Mijn paard was altijd wat neurotisch met zijn hoofd tijdens het rijden en op aanraden van mijn instructie heb ik nervelet geprobeerd.

Zeker doen! Succes

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:26

Ik heb mijn pony 1 keer wat gegeven voor en spring parcours. Moest ook dressuren en daar was ie zeer braaf mee.
Alleen durfde die niet meer te springen Boos! liet zijn benen hangen en werd erg onzeker.

Sindsdien scheurde ik gewoon met mijn gifkikker door het parcours.
Ik weet niet hoe die van jou er op reageert maar zou zeker goed opletten als je gaat crossen.
Beentje laten hangen in de cross is niet zo fijn Clown

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 22:36

Hmmm beentjes laten hangen in de cross lijkt me idd geen sterk plan..

Ik wilde het maandag op de clubkampioenschappen gaan uitproberen, eerst dus zondag maar is even!

Grethal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:38

Ik heb vorig jaar een paar keer Nervelet gebruikt bij mijn merrie omdat zij ook altijd heel gespannen/vervelend was tijdens dressuurwedstrijden.
Drie dagen voor de wedstrijd gaf ik dagelijks 4-55 cc direct in haar mond, de dag van de wedstrijd gaf ik 2 uur voor het vertrek 2 cc extra. Dit werkte bij haar perfect.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:09

Ik heb aangeraden gekregen 's avonds en 's ochtends voor de wedstrijd 50 druppels. Zou dat voldoende zijn voor mijn 1.68m hoge NRPS'er?

Grethal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 15:14

chantal_cs schreef:
Ik heb aangeraden gekregen 's avonds en 's ochtends voor de wedstrijd 50 druppels. Zou dat voldoende zijn voor mijn 1.68m hoge NRPS'er?

Ja, is voldoende en kun je vergelijken met 5cc in één keer. Mijn advies is echter dat je beter een paar dagen voor de wedstrijd al kunt beginnen; minimaal 3 dagen vooraf. Mijn merrie is 1.67 en 5cc in één keer was voor haar voldoende (is dus ongeveer 2 x 50 druppels). Ik heb het dus nooit over het voer gedaan maar direct in haar mond.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 15:27

Grethal --> Hoe lang voor het rijden gaf je deze 5cc?

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:45

Ik gebruikte het eerst ook voor mijn paard maar ben overgestapt op Cavalor calm = is 100% dopingvrij. Daar blijven ze net iets koeler van in de kop zonder traag ofzo te worden.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:08

Ik heb de Nervelet vandaag uitgeprobeerd (althans, gisteravond en vanochtend gegeven vlak voor het voeren) en ik ben er zeer tevreden over!

Lucky was nu mooi rustig, bijna alle stress was weg!

De scores waren er nu ook naar: 157 en 162 punten!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 19:08

Ik heb de Nervelet vandaag uitgeprobeerd (althans, gisteravond en vanochtend gegeven vlak voor het voeren) en ik ben er zeer tevreden over!

Lucky was nu mooi rustig, bijna alle stress was weg!

De scores waren er nu ook naar: 157 en 162 punten!

Grethal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:28

Hoi Chantal,

Zag je pb vandaag pas, heb deze beantwoord, maar zag dat je het al geprobeerd had. Hardstikke goed dat het gelukt is en prachtig resultaat.