Hoi Nouska, bedankt voor je reactie.
Ik heb niet het idee dat mijn paard pijn heeft maar ik kan me natuurlijk vergissen. Het lijkt inderdaad wel een beetje alsof hij probeert te ontlasten, dat zou een logische verklaring kunnen zijn voor het verzetten van zijn koot. Zijn koot komt letterlijk wat naar voren maar hij zet hem ook heel gemakkelijk weer terug. Tijdens het werk of lopen aan halster kan ik niets zien dat wijst op onregelmatigheid of last. Ook heb ik gevoeld van zijn hoef naar zijn koot maar voel geen warmte en krijg geen reactie als ik erop druk. Hij doet het ook maar heel af en toe dus niet elke keer dat hij op de poetsplaats staat of zo..Volgende week komt de hoefsmid en ik ga hem zeker vragen eens goed te kijken naar zijn hoeven. Misschien dat hij anders bekapt moet worden?? Of zou het kunnen dat hij last heeft van een spierpijn door verstappen of overbelasting? Misschien maak ik me teveel zorgen maar zoals je zegt is het beter om er maar op tijd bij te zijn want op een beenprobleem zit natuurlijk niemand te wachten. Je paard is toch een dierbaar bezit, he!!