Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ursy schreef:Gisteren wilde ik mijn paard uit de wei halen.. Ik schrok mij kapot over haar hele lichaam en dan voornamelijk aan de rechter kan had ze allemaal kleine bultjes! Het leken op wel honderden dasen bulten, maar dit was het niet.
De bultjes voelden vrij hard aan en ze had er geen jeuk of last van! (gelukkig maar)
Het leken er met de minuut meer te worden en ik heb dan ook meteen de dierenarts gebeld.
De dierenarts constateerde dat het een allergie ergens voor was! Maar waarvoor tja....
Hij heeft haar iets ingespoten waardoor de bultjes binnen een paar dagen zouden moeten verdwijnen. Dit kon misschien ook beginnende staart en manen schurft zijn, of ze kon iets verkeerd gegeten hebben. Ook kon het een eiwit te veel zijn.
Ik heb thuis in een boekje gekeken en toen vond ik iets URTICARIA.
Wat bagheera had leek erg op URTICARIA.
Nou ben ik benieuwd of jullie dit ook wel eens meegemaakt hebben en of jullie misschien weten wat het kan zijn... Ik maak mij namelijk best veel zorgen..
Bedankt
james100 schreef:Ursy schreef:Gisteren wilde ik mijn paard uit de wei halen.. Ik schrok mij kapot over haar hele lichaam en dan voornamelijk aan de rechter kan had ze allemaal kleine bultjes! Het leken op wel honderden dasen bulten, maar dit was het niet.
De bultjes voelden vrij hard aan en ze had er geen jeuk of last van! (gelukkig maar)
Het leken er met de minuut meer te worden en ik heb dan ook meteen de dierenarts gebeld.
De dierenarts constateerde dat het een allergie ergens voor was! Maar waarvoor tja....
Hij heeft haar iets ingespoten waardoor de bultjes binnen een paar dagen zouden moeten verdwijnen. Dit kon misschien ook beginnende staart en manen schurft zijn, of ze kon iets verkeerd gegeten hebben. Ook kon het een eiwit te veel zijn.
Ik heb thuis in een boekje gekeken en toen vond ik iets URTICARIA.
Wat bagheera had leek erg op URTICARIA.
Nou ben ik benieuwd of jullie dit ook wel eens meegemaakt hebben en of jullie misschien weten wat het kan zijn... Ik maak mij namelijk best veel zorgen..
Bedankt
URTICARIA.. is NETELROOS... netelroos is heel erg.. dan ga je kapot van de jeuk.. jij schrijft dat ze/ hij er geen last van heeft.. dat is dan natuurlijk raar...