Luchtzuigende jaarling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilonajoy

Luchtzuigende jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:35

Mijn hengst van 1 jaar oud gaat ineens luchtzuigen.

Hij loopt dag en nacht buiten, loopt in een groep en krijgt meer dan voldoende eten.

Wie heeft dit eerder meegemaakt en wat kan ik hier aan doen, behalve een luchtzuigband?

ellepel

Re: Luchtzuigende jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:27

ik zou laten nakijken of hij niet een maagzweer heeft.
er stond ergens iest over luchtzuigen en maagzweer, weet alleen niet meer zo snel in welk topic dat was.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:27

de da bellen.
het word steeds duidelijker dat luchtzuigen word veroorzaakt door buik/maagpijn.

aliekobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:54

wat een triest verhaal wat ik precies herken. mijn paard zoog zoveel lucht naar binnen dat ze regelmatig koliek had en broodmager werd. na heel lang wikken en wegen heb ik haar laten opereren. ze halen dan een klein stukje uit de halsspier weg. het is een vrij heftige ingreep en de slagingskans is 60-70%. ik zag echter geen andere oplossing en ik heb het laten doen. ze is direct daarna dag en nacht het land ingegaan ook vanwege de hygiene. ze heeft nooit weer luchtgezogen. het is nu een gezonde blakende merrie van 3 jaar geworden die hoognodig aan het werk moet.....

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:17

Ik weet nie tof het helpt.
Mijn, bijna 2 jarige merrie, begon met kribbebijten.
Ze rade me aan om cribox te gebruiken, maar dat interesseerde haar helemaal niks.

Toen hoorde ik dat ze op mijn vorige manege altijd hertshoornolie gebruikte, nou dat werkt echt prima!
Als je weet dat het uit verveling komt, zou ik dat kopen, je kunt het bestellen bij de paardendrogist, maar ik zou inderdaad eerst even uitsluiten of het niet iets van binnen is waar hij last van heeft.

De hertshoornolie stinkt echt heel erg, het word gebruikt bij kippen die elkaar kaalplukken en bij varkens die elkaars staart eraf bijten, maar het werkt perfect!

Misschien heb je hier wat aan...