Hoest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 16:44

Sinds gisteren hoest mijn paard zich van het ene op het andere moment te pleuris. Gisteren tijdens het rijden begonnen. Vandaag gereden, eerste drafje heel erg hoesten, hoofd laag etc, maar daarna was het over.
Ik geef hem nu nat hooi. Kan het ook met het weer te maken hebben?

sandr0

Re: Hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:48

er zijn op het moment wel veel hoestende paarden maar of dat aan t weer ligt??? geen idee. kijk t even aan en hou goed de temperatuur van je paard in de gaten. bij verhoging zou ik de dierenarts tocg even laten lkomen. Ook bij vieze snotte bellen de deirenarts laten kijken. is het gewoon wit snot en briest hij na na het hoesten dan zou ik het nog even aankijken. Ik heb wel altijd foene griek in de kast staan om zelf te "dokteren". Haha!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:58

Wat bij mijn shetlander goed hielp, waren verschillende dingen, hij heeft het een week allemaal tegelijk gehad, en nu is hij ervan af!

Fenegriek, beetje honing door zijn voer, voor het verzachten van de keel en misschien heel raar, maar tussistin van VSM.

Hij is ervanaf, dus kijk maar, misschien helpt het je...

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:05

Het kan zijn dat je paard door de weersovergang naar warmer weer wat vocht vast houdt. Als je paard in beweging komt drukt dit vocht op de longen en gaat hij hoesten. Als de doorbloeding op gang komt tijdens het rijden wordt dit vocht afgevoerd. Ik heb dit ook met mijn paard en heb van hiervoor homeopatische medicijnen en na drie dagen is de hoest over.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:08

Hej! Mijn pony heet Dancer Haha!