hallo allemaal, veel mensen weten niet wat de gevaren van een kleine griep zijn. voor die mensen, hier even een voorbeeld: Dancing Queen, 5 jaar oud, super in dressuur, fokmerrie. vorige week overleden door een simpel griepje...
laat me jullie 1 tip geven: zorg dat je in de koude tijd met inrijden een deken ophebt, en met uitstappen ook. ook een goede: laat je pony na het rijden geen koud water drinken!!!!(in de winter dan)
Koud water drinken heeft in mijn ogen niks met griep te maken. Eerder met koliek.
koud water heeft er wel degelijk iets mee te maken, toen de veearts bij ons was, vroeg hij allerlei dingen, waaronder of mijn paard koud water had gedronken. ik zei ja, en dat bleek dus de griep veroorzaakt te hebben
Sorry, maar de redenen die jij in mijn ogen noemt horen bij iedereen bekend te zijn. Logisch dat je je paard geen koud water geeft na werken en dekens opgooit... dat heb ik zelfs bewezen gekregen na het kijken van Black Beauty als die zo ziek wordt
wat erg voor je dat je paard is overleden te koud water drinken is ook niet goed voor je paard maar te warm drinken mijn paarden ook niet
maar ik ken het hele verhaal niet van je paard en als ik jou was zou ik nog even een gesprekje met de da vragen over wat het nu echt is geweest en de eventuele oorzaak