Na ca 10 dgn rijden onregelmatig, na rust weer goed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Na ca 10 dgn rijden onregelmatig, na rust weer goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 22:08

Ik zit nog steeds te klooien met Fleur, misschien dat iemand een idee heeft waar ik iets verder mee kan komen..

Fleur loopt vaak stijf en kort achter en voor soms licht onregelmatig. Ze heeft een tijd geleden een tijd met een slechtpassend zadel gelopen, is nu bijna 6 en heeft een slappe achterhand.
Er zijn foto's van de voorbenen gemaakt en die waren goed, met één tweetje. Ze loopt nu op zooltjes voor. Volgens de fysio is ze achter neurologisch wat zwakker, maar niet zo problematisch als Fleur nu laat zien.

Welke afwijking verergerd juist door beweging?
Fleur loopt namelijk na een rustperiode ALTIJD ca een of twee weken goed en gaat dan weer heel hard achteruit.

Iemand enig idee, ik weet niet zo goed meer waar ik het moet zoeken?

guusje

Re: Na ca 10 dgn rijden onregelmatig, na rust weer goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:41

hee batje je bent moderator dus je zult ongetwijfeld wel eens wat van de AdB discussies op bokt mee hebben gekregen........

Klinkt als typisch geval van spanning in de rug...... rechtrichten is dus de oplossing.

Je bent al bij een dierenarts en fysio geweest en je weet dat ie geen ernstig lichamelijk gebrek heeft.

gillian

Re: Na ca 10 dgn rijden onregelmatig, na rust weer goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:55

Is er ook een peesscan gemaakt??!!
Vaak zie je met een peesblessure een lichte kreupelheid.
Na rust is de kreupelheid even weg en komt daarna weer terug.