tot op welke leeftijd kunnen paarden droes krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Destiny22

tot op welke leeftijd kunnen paarden droes krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 22:29

Ik zou graag willen weten tot welke leeftijd paarden Droes kunnen krijgen.

Het schijnt bij ons in de buurt namelijk te heersen en mij is verteld dat ze het kunnen krijgen tot ongeveer 8 jaar. Maar mijn paard is 7 bijna 8 en nou vroeg ik mij af of ik haar moet inenten

als je het weet zou je me dan willen pm'en

alvast heel erg bedankt!!!

LadyMadonna

Re: tot op welke leeftijd kunnen paarden droes krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:29

Volgens mij heeft dit niks met leeftijd te maken. Heb het iig nog nooit gehoord.
Wel schijnt het zo te zijn dat als ze eenmaal droes gehad hebben, ze het niet meer krijgen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:34

volgens mij op elke leeftijd. En als ze het eenmaal hebben gehad, dan die droes niet zo snel weer, lichaam heeft dan een immuum systeem opgebouwd daartegen, mocht er een andere variant van droes komen dan kunnen ze die geloofik weer wel krijgen, ik weet het niet helemaal zeker hoor maar dit denk ik

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:02

stef schreef:
Volgens mij heeft dit niks met leeftijd te maken. Heb het iig nog nooit gehoord.
Wel schijnt het zo te zijn dat als ze eenmaal droes gehad hebben, ze het niet meer krijgen

Zelfs dat is niet waar. Ik ken diverse paarden die het meer dan een keer is overkomen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:05

Bij ons op stal heeft pas een paard van 12 of zo het gehad. Het is wel zo dat jonge paarden en dragende merries meer kans hebben, maar dat is, omdat hun weerstand lager is. Net zoals bij mensen hebben mensen met een lage weerstand ook meer kans op griep.

Pas stond er ergens (weet niet meer waar) een artikel over inentingen tegen droes. Daar kwam min of meer u8it dat dat geen nut heeft. Ondanks de inenting kan je paard dan nog gewoon droes krijgen.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:28

Verplaatst van PP naar MD.

Over het algemeen is het zo dat paarden van alle leeftijden droes kunnen krijgen. Wel is inderdaad zo dat een paard dat eenmaal droes heeft gehad niet gauw weer een keer droes krijgt door de opgebouwde weerstand.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:59

paarden van alle leeftijden krijgen het als je pech hebt.

bij ons op stal heeft het geheerst vorig jaar en ook een paard van in de 20jr heeft het heel erg gehad.

en 1 pony van 5jr heeft er restverschijnselen aan overgehouden.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:36

Hoi,

Paarden kunnen op tot hoge leeftijd droes krijgen.
Mijn merrie kreeg het met 16 jaar. De ruin was toen 12 jaar.
Er wordt wel gezegd dat paarden tot op een leeftijd van 3 jaar er over het algemeen minder last van hebben dan oudere paarden.
Bij oudere paarden schijnt verslagen droes ook meer voor te komen. De ruin heeft dat gehad.
Hij heeft er bijna een jaar voor nodig gehad maar is uiteindelijk toch voor 100 % genezen.

Groetjes, Henny

kobe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:27

droes kan op alle leeftijden en kan dodelijk zijn bij veulens.als ze het gehad hebben,kunnen ze het altijd opnieuw krijgen,maar minder erg.
je kunt je paard er niet tegen inenten,omdat er veel verschillende soorten van droes bestaan,het enige wat je kunt doen,is je paard ver uit de buurt van paarden met droes houden,maar deze ziekte kan zelfs door een vlieg verspreid worden.zorg dat je al je spullen goed ontsmet en dat je je kleren verandert als je bij een paard met droes bent geweest,zelfs je schoenen en sokken.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:38

kobe2003 schreef:
je kunt je paard er niet tegen inenten,omdat er veel verschillende soorten van droes bestaan.

Dit klopt niet.
Ik heb het idee dat je rhinopneumonie en droes door elkaar aan het halen bent.
Hier staat uitgelegd wat droes is en wat je er tegen kan doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:21

Ponto was 26 toen hij droes kreeg. Veseo kreeg het ook en die was 6 maanden. Uiteraard kreeg de mama het ook en die was 12. Dus ja paarden van alle leeftijden kunnen het krijgen. Ze zijn wel flink ziek geweest maar hebben het allemaal overleeft.
Het veulen had er het minste last van.

dinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:43

dat is niet waar paarden kunnen maa r1x droes krijgen! bij ons op de manege i sdroeg al 2x uitgebroken en de paarden die nog nooit droes haden gehad die haden het maar de paarden die de vorige x al droes haden gehad haden er nu gelukkig ook geen last meer van Haha! echt zo zielig als je paard dat heeft xx