Jeuk aan zijn neus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ranja

Jeuk aan zijn neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 22:06

Sinds kort heeft Ranja tijdens het rijden geregeld jeuk aan zijn neus. Hij moet dan ook echt even ergens tegen aan schuren. Eerst negeerde ik dat, want als we aan het werk zijn, dan zijn we aan het werk! En schuren doet hij maar in zijn eigen tijd Haha!.
Maar als het erg is, dan zet hij zijn neus tijdens het rijden (stap/draf) tegen het hek aan en kan hij met zijn bovenlip langs de bakrand schuren.
Vandaag was het zelfs zo, dat hij zijn bovenlip even langs een geparkeerde auto wilde halen....Afbeelding Dat vond ik toch echt geen goed idee!

Iemand die dit misschien herkent?

Bruintje_87

Re: Jeuk aan zijn neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:15

ziet zijn neus er wel normaal uit?
geen plekjes/bultjes ofzo?

mischien een allergiese reactie ergens op?

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 08:45

Ja hoor....Nannette onze fjord heeft het alleen als er vliegjes zijn. In een binnenbak heeft ze nergens last van. Buiten gaat ze dan schudden met haar hoofd...ze doet alles om maar van die vliegjes af te komen. Ik heb zelf nu het idee dat het een soort pollenallegie is.
Ze heeft inderdaad veel dat ze even moet schuren, net als wij mensen even aan je neus jeuken. Niets aan haar neus te zien, geen snot of wat ook. Ook als ze buiten vast staat moet ze vaak even jeuken ergens tegenaan..heel herkenbaar.

Ook heb ik inmiddels begrepen dat er een neusnetje is dat erg goed schijnt te werken (voor tijdens het rijden). Ik heb ze weleens gezien bij de paardendrogist. Ze zijn 50 euro geloof ik dus ik heb er nooit een gekocht Tong uitsteken . Maar nu ik via via gehoord heb dat het bij haar paard wel super heeft geholpen zit ik er toch sterk over te denken. Je mag er alleen niet mee starten schijnt...maar ja dat doe ik toch niet Haha! .

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 08:53

Ik dacht ook meteen aan een pollenallergie toen ik dit las.
Het jaargetij van de pollen begint wel weer.
De net-relief is volgens velen een oplossing, voor jou allicht ook?

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 09:26

Ik heb het er met een stalgenootje over gehad, maar allergie zou haast niet kunnen, vanwege zijn leeftijd. Hij is al 16 en dan nog een allergie ontwikkelen kan eigenlijk niet. (toch?)

Ik heb natuurlijk (zover ik kan kijken) zijn neus en lippen bekeken, maar niet echt iets kunnen vinden. Zijn lippen aan de binnenkant zien er ook niet geirriteerd uit. En geen snot of iets dergelijks uit zijn neus.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:02

Ranja schreef:
Hij is al 16 en dan nog een allergie ontwikkelen kan eigenlijk niet. (toch?)

Helaas..... Een allergie kan op elke leeftijd ontwikkeld worden, net als ze er op elke leeftijd weer vanaf kunnen zijn (helaas gebeurt dat laatste minder dan het eerste).
Een stalgenootje van mij heeft een paard met pollenallergie (als ik het verkeerd neerzet hier zal ze me wel verbeteren Haha! ), en zij vertelde dat haar paardje gister bij het rijden alweer begon te proesten/hoesten.
Het 'juiste' jaargetijde is dus weer aangebroken.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:17

Mijn paarje begint er nu ook alweer last van te krijgen (net als ik overigens, mensen met tips zijn van harte welkom), i.d.d. van pollenallergie, ook hij wil zijn neus overal aan schuren, ook zijn ogen trouwens, vorig jaar heb ik hem 24/7 met een vliegenmasker opgezet, om de jeuk van zijn ogen tegen te gaan, dit hielp aardig, daarbij heb ik hem 2 x per dag Pollinosan druppels (A. Vogel, homeopatisch) gegeven, dit scheen na een paar dagen aardig te werken....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:29

lijkt me ook een pollenallergie, ga met een netje rijden en kijk hoe het dan gaat.
de mijne schudt ,proest en wrijft ook alweer met zijn neus, al een week of drie........

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:33

Ranja schreef:
Sinds kort heeft Ranja tijdens het rijden geregeld jeuk aan zijn neus. Hij moet dan ook echt even ergens tegen aan schuren. Eerst negeerde ik dat, want als we aan het werk zijn, dan zijn we aan het werk! En schuren doet hij maar in zijn eigen tijd Haha!.
Maar als het erg is, dan zet hij zijn neus tijdens het rijden (stap/draf) tegen het hek aan en kan hij met zijn bovenlip langs de bakrand schuren.
Vandaag was het zelfs zo, dat hij zijn bovenlip even langs een geparkeerde auto wilde halen....Afbeelding Dat vond ik toch echt geen goed idee!

Iemand die dit misschien herkent?

Mijn Merens doet het helaas ook.

Hij schuurt zich overla aan, de billen van een ander paard, mijn mauw, mijn been, zijn eigen knie, de boom die voorbij komt etc

Hij is een headshaker, vergiftigd zichzelf en is allergisch. Daarnaast staan zijn wervel nog niet helemaal recht. Hij is onder behandeling bij <Laarakker en het afvegen/schuren wordt gelukkig wel minder!