Me beste vriedje is er opeens niej meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PammieJ

Me beste vriedje is er opeens niej meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:22

ik had een paard die eerst altijd een beetje kwakkelde. maar de laatste tijd ging het egt veel beter. alleen vorige week woensdag werd hij een beetje ziek. en was een beetje kort ademig. donderdag kreeg hij bijna geen lucht meer, een soort astma aanval en kwam de dieren arts. het bleek een stuk beter te gaan. alleen vrijdag ochtend in hij naar utrecht gegaan. zij hadden hem onderzocht en het bleek dat hij chronische brochitus en long onsteking had. en dat hij daardoor dampig was geworden. hij was veel te mager en sag er heeeel erg slecht uit. eigelijk einde verhaal maar had toch een beetje hoop. en vandaag maandag was ik er weer heen gegaan en zag hij er nog slechter uit. echt heel zielig. dus nu word hij deze week ingeslapen. maar voor mij is hij al weg. Huilen
we gingen heel erg nadenken hoe hij zo snel zo ziek kon worden. en we dachten dat het aan ons lag. maar het bleek dat je er niet echt iets aan kan merken , en dat het opeens heel snel kan komen.

maarja, zometeen kan hij weer ademen en is hij weer helemaal gezond.

Dat CalimerO maar mag rusten in vrede. * 1990 tot 2005 *
Vriendjes zijn? Lovers

groetjes pamela

LPtjuh

Re: Me beste vriedje is er opeens niej meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:28

hij si toch nog niet opgegeven?
hou nog even hoop , als het echt niet meer gaat kan je altijd nog beslissen hem in te laten slapen , je kan het namelijk niet terugdraaien

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:21

Meid beslis lekker zelf wat jij denkt dat het beste is voor jou paard!
Jij hebt jou paard gezien en weet hoe zij/hij eraan toe is.

Als je besluithem in te laten slapen heeel veel sterkte ermee!!

Ach gut

Tazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:05

Ik heb een aantal jaren terug ook mijn pony moeten laten inslapen, omdat ie dampig was en vocht in zijn longen had. We hebben vanalles geprobeerd, maar het werd alleen maar erger. Op het laatst was ie super mager en at veelste weinig gewoon omdat dit teveel energie kostte. Ook bv. plassen kostte hem zoveel energie, dat ie dat bijna niet meer kon. En hij kon nog ongeveer 5 meter lopen ofzo, dan was ie doodmoe.
Ik had zelf nog vanalles willen proberen om hem maar zolang mogelijk bij me te houden, maar de dierenarts zei dat het nooit beter zou worden, het kon alleen maar erger worden. En hij was er toen al zo erg aan toe, als het een mens was geweest had ie op de intensive care gelegen aan beademingsapparatuur.
Dan kan je wel blijven hopen en de beslissing uitstellen, maar eigenlijk is dat gewoon heel egoistisch. Mijn pony was er gewoon beter aan toe als ik hem zou laten inslapen.

Ik kan me voorstellen dat dat bij jou ook het geval is. Wat dat betreft kun je niet uitgaan van de reacties hier op dit forum, maar moet je gewoon vertrouwen hebben in je dierenarts. Die zal je echt niet zomaar dit advies geven als er nog hoop zou zijn denk ik. En als je twijfelt, kun je altijd nog een second opinion vragen.

Heel veel sterkte ermee!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:22

denk je er niet te snel aan om hem in te laten slapen Nagelbijten / Gniffelen ,je hebt namelijk nog altijd hoop...

naja sterkte iig

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:22

Als hij er zoo slecht aan toe is, is het misschien niet eerlijk om hem nog te laten lijden.. Je wilt hem natuurlijk zo lang mogelijk bij je houde en dat is heel begrijpelijk maar voor calimero is het misschien niet eerlijk..
heel veel succes met je beslissing..!

sterkte, veel liefs Lisette Vriendjes zijn?

ViTaMiEnTjUh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:11

nou... ik vind dat je helemaal zelf moet weten wat je doet want jij weet wat het beste is voor je paard...
heel veel sterkte!!