Beetje bloed bij neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Forestmeisje

Beetje bloed bij neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:11

Ik weet niet of dit hier hoor, of bij vraag maar raak..

Ik ging vandaag naar me bijrijd verzorgpaardje haalde haar uit de wei, en zag toen ik naar stal liep dat ze was bloed uit der neus had..
Niet veel gewoon een beetje, even weggehaald met handdoek, en verder niks meer gebloed ook geen wondje gezien ofzo..
Maar ik heb geen idee hoe dit kan.
Het is lekker weer, ze staat zonder deken buiten en dit is volgensmij de 1e of 2e keer in de wei deze winter. Week niet zeker.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en moet ik het even aan der baasje doorgeven?

paars

Re: Beetje bloed bij neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:47

Mijn merrie heeft dat ook soms bij vlagen een paar keer week en dan weer tijden niet. Misschien met te hard briezen of zo een klein haarvaatje gesprongen. Zolang het er niet uitstroomt en uit één neusgat komt hoef je je geen zorgen te maken hoor.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:53

ik heb geen idee wat dit is, mijn pony heeft het ook wel een paar keer gehad, maar ze heeft er verder ook geen last van dus ik laat het maar zo. ik heb wel is een keer gelezen dat als een paard een bloedneus heeft dat er dan wel iets mis is, maar ja ik laat het maar ze is ondertussen ook 22 jaar dus laat haar maar. ze heeft er geen last van en ze is zo gezond als een hoentje. misschien vraag ik het wel een keer aan de dierenarts als we daar weer heen moeten voor de jaarlijkste inenting.

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 21:45

okeej, dan zou het wel niks zijn. Heb het nog nooit gezien dus ik dacht, misschien is er was. Het was ook niet echt een bloedneus, meer een druppeltje bloed. Ik geef het iig nog even door aan der baasje. en let er een beetje op dat ze het niet elke keer heeft dak bij der ben..

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:16

Hartstikke goed toch dat je haar zo goed in de gaten houdt OK dan! ?! Is zijn baas vast blij mee. Ja