Wat te doen bij wratjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlinsky

Wat te doen bij wratjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 14:31

Er zal vast veel over geschreven zijn, maar die zoekfuncties doen het nog niet! Wat is er toch met bokt aan de hand? Boos!

Mijn paard had eerst een soort bultje op zijn boeg, precies op de helft. Inmiddels zijn het er meer dan 1. Het lijkt heel erg op wratjes, maar ik heb er niet voor doorgestudeerd. Ik dacht ook aan schimmel, maar heb het behandeld met Imaverol en daar reageert het niet op.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En welke behandeling er mogelijk is?

Thanx vast. Cool

IngLio

Re: Wat te doen bij wratjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:37

Kun je er een foto van maken? Dan hebben de mensen die hier mee te maken hebben gehad een beter beeld van je probleem.

Heb je de imaverol om de 4 dagen herhaald? En zo 3 wasbeurten gegeven?
Bij mij op stal stond een paard met schurft en die is op die manier ervan genezen. In de 3/4 dagen dat ze niet gewassen worden, mogen ze ook niet met iets andere behandeld worden. Anders is het effect weg. Dus droog houden dan...

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 08:01

Ik heb de Imaverol volgens het voorschrift gebruikt, maar dat helpt niet op deze plekjes. Het lijken echt wratjes. Stuk of vier van die prutjes bij elkaar. Begon met eentje. En nu zijn het er meer. Er groeit ook geen haar overheen en ik zie geen verbetering.

Annemieke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:45

Jongen paarden krijgen bijna altijd wratjes.
Mijn pony had dat ook toen die 3 was, ong. een half jaar later gingen ze weg(het was echt geen gezicht met die wratjes rond te rijden

Maar ze gaan dus gewoon weg als het echt wratjes zijn.

Groetjes Annemieke

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:42

Hoi koop wat schoolkrijtjes en krijt de wratjes in na een week of twee zijn ze dan weg.
carlinsky schreef:
Er zal vast veel over geschreven zijn, maar die zoekfuncties doen het nog niet! Wat is er toch met bokt aan de hand? Boos!

Mijn paard had eerst een soort bultje op zijn boeg, precies op de helft. Inmiddels zijn het er meer dan 1. Het lijkt heel erg op wratjes, maar ik heb er niet voor doorgestudeerd. Ik dacht ook aan schimmel, maar heb het behandeld met Imaverol en daar reageert het niet op.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En welke behandeling er mogelijk is?

Thanx vast. Cool

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:59

zijn volgens mij inderdaad wratjes
mijn hengst kreeg ze rond een jaar of twee.
een paar maanden later waren ze helemaal verdwenen.
zag er wel vies uit

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:57

mijn paard heeft destijds op de borst wratjes gehad toen ik haar net had, van stress waarschijnlijk, ik heb toen zalf van de veearts gehad wat erg goed werkte.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:36

Het kunnen ook sarcoidjes zijn, redelijk onschuldige huidtumortjes. De veearts wil ze dan vast wel weghalen, maar je kan ze evengoed laten zitten.