Eczeemdeken en zweet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Eczeemdeken en zweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:21

ja, nu komt denk ik de domste vraag ooit, maar goed.
Ik heb een eczeemdeken voor mijn pony. Vandaag kwam ik uit het bos en mijn pony was werkelijk nat tot aan zijn oren. Ik heb hem eerst een uur onder de zweetdeken gezet, en daarna zijn eczeempyjama weer aan getrokken. Maar net in dat uur kunnen de beesten hem dan wel steken.
Kun je, als je je terugkomt met je natte paard, meteen de eczeemdeken erop gooien en dan de zweetdeken erover? Of hoe moet dat? Hoe doen jullie dat?

Esmeralda

Re: Eczeemdeken en zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:40

na mij idee is de eczeemdeken geen warmte deken.
hij is bedoelt voor het tegengaan van het steken van die kl*te mugjes.
daarom kan hij ook gewoon op als het volop zomer is. Hij is warmte en kou doorlatend. Geeft alleen bescheming tegen die muggen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 10:49

Esmeralda schreef:
na mij idee is de eczeemdeken geen warmte deken.
hij is bedoelt voor het tegengaan van het steken van die kl*te mugjes.
daarom kan hij ook gewoon op als het volop zomer is. Hij is warmte en kou doorlatend. Geeft alleen bescheming tegen die muggen.

Dat weet ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Als ik na het rijden hem nog een uur onder de zweetdeken zet, kunnen de mugjes genadeloos toeslaan. Dus mijn vraag is: hoe doen jullie dat na het rijden met zweet? Meteen de eczeemdeken erop?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:57

Ik heb het 'voordeel' dat Novia de deken nog niet op heeft.
Maar als ze hem op heeft is het dus ook iets warmer dan nu.
En dan zijn zweetdekens niet nodig.
De deken gaat dan na het rijden gewoon op, of ze nu bezweet is of niet.
In de regen blijft hij immers ook op.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:20

Een voordeel van een eczeemdeken is dat het goed luchtdoorlatend is en goed ventileert. Het is ook van een speciale stof gemaakt die snel droogt als ze nat is. Als je je pony dus goed uitstapt en eventueel hem/haar nog wat afdroogt met een handdoek of iets anders, kan het geen kwaad om haar een klein beetje nat onder die deken te zetten als het warm genoeg is.
Wat het effect is van een doornatte pony onder een eczeemdeken (en daar eventueel koudere temperaturen bij zodat het niet snel droogt) kan ik niet zeggen, dat heb ik nog nooit voorgehad.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:56

Eerst lekker afspuiten, zweetmes erover en daarna eczeemdeken op.