Op gezette keel/klieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

verana

Op gezette keel/klieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:48

Weten jullie wat dit kan zijn?
Mijn paard Pandora heeft een opgezette keel (zeg maar waar de riempjes worden vastgemaakt van het hoofdstel neuriem en keel riem) en loopt naar boven
Lijkt er geen last van te hebben heeft een tempratuur van 37.7 *C en met slikken verdwijnt het zeg maar

Even ene plaatje van internet gepikt zodat ik het duidelijker kan maken
Hoop ik

Afbeelding

regine

Re: Op gezette keel/klieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:01

Hebben ze bij jou op stal een ander soort hooi dan de afgelopen tijd? Kan zijn dat ze wat stekeliger hooi heeft gegeten en daar een irritatie van heeft.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:03

[quote="verana"]Weten jullie wat dit kan zijn?
Mijn paard Pandora heeft een opgezette keel (zeg maar waar de riempjes worden vastgemaakt van het hoofdstel neuriem en keel riem) en loopt naar boven
Lijkt er geen last van te hebben heeft een tempratuur van 37.7 *C en met slikken verdwijnt het zeg maar

Even ene plaatje van internet gepikt zodat ik het duidelijker kan maken
Hoop ik

Afbeelding[/quote
Met influenza krijgen ze ook altijd een opgezette klier dus misschien...maar het is dan wel een vreemde plek daarvoor want dat zit meestal tussen de kaken van het paard (ong. waar de keelriem zit) Maar ik zou er voor de zekerheid maar een dierenarts naar laten kijken. Ach gut

verana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 11:16

regine schreef:
Hebben ze bij jou op stal een ander soort hooi dan de afgelopen tijd? Kan zijn dat ze wat stekeliger hooi heeft gegeten en daar een irritatie van heeft.

We hebben normaal wat nat hooi naar kuil toe
En we hadden laast wel gewoon hooi maar er zaten wel wat takken en was vond ik aardig stekkelig

terlygert schreef:
Met influenza krijgen ze ook altijd een opgezette klier dus misschien...maar het is dan wel een vreemde plek daarvoor want dat zit meestal tussen de kaken van het paard (ong. waar de keelriem zit) Maar ik zou er voor de zekerheid maar een dierenarts naar laten kijken. Ach gut

Jah maar dan moet ze ook verhoging hebben of koorts en dat heeft ze niet, daarbij wordt ze zover ik het weet altijd netjes optijd ingeënt

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:21

Dan zou het best eens aan dat andere hooi kunnen liggen. Dat heeft gewoon wat geirriteerd en zal vanzelf wel weer weggaan. Mocht het wel een paar dagen blijven zou ik toch even iemand er naar laten kijken.