Wat te doen als je paard met z'n achetrbeen sleept???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flippo

Wat te doen als je paard met z'n achetrbeen sleept???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 13:51

hallo
wat moet ik er aan doen als mij paard tijdens het draven met z'n achterbenen sleept
Groetjes
Bruce Pling

shaneen

Re: Wat te doen als je paard met z'n achetrbeen sleept???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:07

ervan uitgaande dat het een spieren kwestie is, je paard laag en diep achterwaarts en weg draven dit opbouwend in je dagelijkse routine doen... veel overgangen rijden... of even een da er naar laten kijken misschien is er wel iets anders aan de hand

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:04

eens zien waarom hij het doet
en anders heeel veel overgangen rijden,balkjes lopen zodat hij zijn achterhand opheft

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:01

in het tempo van zijn achterbeen tikje geven en dat een paar keer doen tot dat je paard het been er bij houd dus goed voorwaarts laten lopen... En anders inderdaad veel balkjes lopen en overgangen rijden. De tikjes moeten niet hard maar gewoon zacht tikje dat je paard wel het achterbeen meeneemt. Pling

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:07

misschien de oorzaak er van zoeken??

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:30

chanty schreef:
in het tempo van zijn achterbeen tikje geven en dat een paar keer doen tot dat je paard het been er bij houd dus goed voorwaarts laten lopen... En anders inderdaad veel balkjes lopen en overgangen rijden. De tikjes moeten niet hard maar gewoon zacht tikje dat je paard wel het achterbeen meeneemt. Pling

Kijk eerst of het helpt als je paard doorloopt, laat hem maar wat actiever worden!
Maar ga hem niet zitten slaan omdat hij niet doorloopt, geef alleen een tikje als hulpmiddel als hij echt niet doorloopt.
Probeer het ook eens aan de longeerlijn, zodat je ziet waar hij op reageerd.
Helpt dit alles niet en/of denk je dat hij misschien ergens 'last' van heeft zou ik er een professioneel persoon bij laten komen die eens goed naar je paard laten kijken.

Succes!
Groetjes Anoek

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:34

Mijn verzorgpony deed het ook totdat we hem een paar achterijzers gaven. Hij vergat gewoon dat ie nog een paar achterbenen had. Hij heeft nu wat dikkere en zwaardere ijzers gehad en tilt ze nu wel op

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:58

machonoekie schreef:
chanty schreef:

Kijk eerst of het helpt als je paard doorloopt, laat hem maar wat actiever worden!
Maar ga hem niet zitten slaan omdat hij niet doorloopt, geef alleen een tikje als hulpmiddel als hij echt niet doorloopt.
Probeer het ook eens aan de longeerlijn, zodat je ziet waar hij op reageerd.
Helpt dit alles niet en/of denk je dat hij misschien ergens 'last' van heeft zou ik er een professioneel persoon bij laten komen die eens goed naar je paard laten kijken.

Succes!
Groetjes Anoek

Ik heb ook niet gezegd dat je hem moet slaan dat staat er ook helemaal niet. Volgende keer eerst goed lezen en dan pas wat zeggen. Haha!