wat moet ik er aan doen als mij paard tijdens het draven met z'n achterbenen sleept
Groetjes
Bruce
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

chanty schreef:in het tempo van zijn achterbeen tikje geven en dat een paar keer doen tot dat je paard het been er bij houd dus goed voorwaarts laten lopen... En anders inderdaad veel balkjes lopen en overgangen rijden. De tikjes moeten niet hard maar gewoon zacht tikje dat je paard wel het achterbeen meeneemt.

machonoekie schreef:chanty schreef:in het tempo van zijn achterbeen tikje geven en dat een paar keer doen tot dat je paard het been er bij houd dus goed voorwaarts laten lopen... En anders inderdaad veel balkjes lopen en overgangen rijden. De tikjes moeten niet hard maar gewoon zacht tikje dat je paard wel het achterbeen meeneemt.
Kijk eerst of het helpt als je paard doorloopt, laat hem maar wat actiever worden!
Maar ga hem niet zitten slaan omdat hij niet doorloopt, geef alleen een tikje als hulpmiddel als hij echt niet doorloopt.
Probeer het ook eens aan de longeerlijn, zodat je ziet waar hij op reageerd.
Helpt dit alles niet en/of denk je dat hij misschien ergens 'last' van heeft zou ik er een professioneel persoon bij laten komen die eens goed naar je paard laten kijken.
Succes!
Groetjes Anoek