Magneetveldtherapie, Wie heeft een Minipulse of 9PH !!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nannienr1

Magneetveldtherapie, Wie heeft een Minipulse of 9PH !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 12:32

Hallo Allemaal,

Mijn paard Fayco heeft artrose in zijn voorbenen. Met name van de kogel t/m de hoef. Ik heb 2 weken geleden weer foto's laten maken en het is weer verergerd. De D-arts gaf mij het advies de stand van de hoeven te veranderen. Hij is nu voor het eerst bekapt en heeft veel last. Omdat dit nog enkele maanden gaat duren ben ik op zoek naar iets om de pijn te verlichten. Glucosamine gelatinaat krijgt hij al en Magneetveldtherapie zou een goede aanvulling zijn. Mijn vraag is dan ook of iemand in het bezit is van een Minipulse of nog liever een 9PH met e.v.t. een Hoofpad en deze wil uitlenen, verhuren of e.v.t. verkopen ? Ik hoor graag snel van jullie, liever vandaag dan morgen,

Groetjes Nanda

[edit]Hoofdletters in titel gewijzigd, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Jantien op 21-03-05 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Dewi

Re: MAGNEETVELDTHERAPIE, Wie heeft een Minipulse of 9PH !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:03

http://www.magnacare.nl/

Hier kun je magneetveld apparatuur huren..... (het schijnt wel duur te zijn) Op de site staat ook het een en ander over de werking (beinvloeding van pijn, botweefsel en peesweefsel)

Overigens moet ik erbij zeggen, dat je geen wondermiddel moet verwachten en dat in het geval van arthrose een heleboel factoren een rol spelen bij het voorkomen van achteruitgang, zoals inderdaad bepaald beslag, maar ook de bodem waar je op rijd en de manier waarop je het paard belast.

nannienr1

Re: MAGNEETVELDTHERAPIE, Wie heeft een Minipulse of 9PH !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 17:15

Dewi schreef:
http://www.magnacare.nl/

Hier kun je magneetveld apparatuur huren..... (het schijnt wel duur te zijn) Op de site staat ook het een en ander over de werking (beinvloeding van pijn, botweefsel en peesweefsel)

Overigens moet ik erbij zeggen, dat je geen wondermiddel moet verwachten en dat in het geval van arthrose een heleboel factoren een rol spelen bij het voorkomen van achteruitgang, zoals inderdaad bepaald beslag, maar ook de bodem waar je op rijd en de manier waarop je het paard belast.

Ja ik weet dat je ze daar kunt huren maar ik had eigenlijk gehoopt dat een particulier zou reageren die zo'n ding heeft. Toen 5 jaar geleden de artrose geconstateerd werd heb ik de Minipulse namelijk kunnen lenen van iemand op de stal waar ik toen stond maar zij heeft hem helaas niet meer, vandaar dat ik het zo probeer. Maar iniedergeval bedankt voor je reactie,

Groetjes