Bloedarmoede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Bloedarmoede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 09:34

Mijn paard heeft bloedarmoede, nu zou ik graag willen weten of er voedingsupplementen zijn waarmee je het bloed weer in optimale conditie kan brengen. Wie heeft er ervaring mee??? Hij is al door de DA gespoten, maar wil graag iets ondersteunends toevoegen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Bloedarmoede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:13

Er zijn vele dingen.
Zelf kreeg ik van de veearts Haemolytan 400, en heb zelfs al een 3e fles gevraagd. Want daar knapt hij echt van op.
Voor bloedarmoede heb je bijvoorbeeld ook Pavo Ferromax. Dat is een poedertje.
Nu mijn pony geen bloedarmoede heeft geef ik hem ten allen tijden Pavo Vital (daar zitten alle vitaminen en mineralen in die een paard/pony nodig heeft). Ik voer vooral Pavo Vital omdat mijn pony maar een halve kilo brok krijgt per dag, en dan 100 gram Pavo vital en hij heeft alles wat hij nodig heeft.

Er is nog veel meer te krijgen. Maar mijn beste ervaring op moment van bloedarmoede is tot nu toe toch Haemolytan 400, dat eet mijn pony ook makkelijk over zijn bix heen. Een poedertje niet.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:11

zelfde vraag van mij.

Haemolytan heb ik ervaring mee. Werkte voor mijn paard redelijk. Maar het is nogal wat een steeds daar een fles van te moeten kopen.
Ik ga binnenkort denk ik even bij een natuurwinkel kijken of zij iets hebben.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:20

Waar is dat spul Haemolytan 400 krijgbaar?? Ken het wel zit in een grijze fles?? Hij is wel ingespoten maar ik wil wat bijgeven.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:22

Maar tegenwoordig zit er toch genoeg vitaminen en mineralen in de brokken zelf, voer altijd subli 3 kilo per dag. Eigenlijk is het dan toch helemaal niet nodig daarnaast supplementen te voeren als het paard in goede gezondheid verkeert??

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:32

ik haalde Haemolytan bij de DA

en in princiepe zit er in voldoende voer ook voldoende vitamines en mineralen. Maar niet alle paarden halen uit het voer wat erin zit. Dan kunnen ze om bepaalde redenen dat gewoon niet goed verwerken.

Net als bij mensen, daar hebben sommige ook dat ze gezond eten en toch tekorten hebben, waar anderen op junk food leven (bij wijze van spreken) en wel alle vitamines ed binnen hebben.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:22

geef ze is rode bietjes helpt perfect en is supergezond

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:52

jep rode bietjes! Super gezond. Bij de paardendrogist kun je dat ook in zakken krijgen gedroogd.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 18:54

Rode bieten?? Wat zit daarin wat het bloed zou kunnen herstellen??
Heb er namelijk nog nooit iets over gehoord. Ik heb wel gehoord van de adviesman van Cehave over het bijvoeren van ORGANISCH IJZER Maar in welke producten dit dus zit geen idee.
Ik zou ook niet weten wat Organisch inhoud, wie wel???

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:21

Haemolytan 400 is volgens mij alleen bij de veearts te krijgen.

En verkijke je niet op hoeveel bix een paard mag hebben om genoeg binnen te krijgen. De meeste paarden halen er idd wel genoeg uit, maar niet allemaal.
Maar naast Pavo Ferromax en Pavo Vital zou ik niet weten eigenlijk. Pavo Ferromax kun je ook gewoon preventief voeren, staat er ook op. Ik ben op Pavo Vital over gegaan omdat daar gewoon alles inzit, en hij het goed eet.

Kuhailan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:06

Red Cell, de naam zegt het al. Echt een heel goed middel bij bloedarmoede.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:52

Ik heb de goedekope versie van red cell waarvan ik de naam alweer compleet vergeten ben Bloos , maar dat weten ze bij de paardendrogist wel.

Die van mij heeft nu ong 2 jaar geleden bloedarmoede gehad. Het probleem bij haar is dat ze heel snel dik wordt (echt hoogdrachtig look) en ze daardoor niet te veel kan krijgen. Ze staat behoorlijk in training en krijgt naast drie keer per dag hooi maar een halve kilo muesli per dag. En dat is gewoon niet afdoende om alle vitaminen binnen te krijgen. Na overleg met de DA heb ik daarom besloten om een voedingssupplement te geven. Ze zit nu heel lekker in haar vel en is redelijk toonbaar Haha!

Houdt er bij deze voedingssuplemmenten wel rekening mee dat er veel selenium in zit. Je moet dit alleen geven aan paarden in training, anders blijft er teveel selenium achter in hun lichaam.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 14:22

Ben vandaag op Indoor Brabant ff op onderzoek uit gegaan en heb gekozen voor de red-cell (17,50 voor 1 maand) ik vond de prijs best meevallen en heb er al meer over gehoord. Zal laten weten of dit een goed midel zal zijn ,maar daar kom ik pas achter als ik deze kuur heb afgemaakt.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:34

Ik zweer bij Red Cell. Het is echt super spul.
Mijn paarden krijgen het eigenlijk altijd als ze in een dipje zijn beland door bv overgang van het weer of een kleine verkoudheid die ze onder de leden hebben.

Het is een "blood builder" en werkt erg goed voor paarden met bloedarmoede. De dierenarts hier laat de keuze voor of Hemolytan 400 of Red Cell over aan de voorkeur van de eigenaar gezien de twee producten verder even goed werken.