Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SaintAissa schreef:Geef je paardje wat creatine bij in het voer, dat gaat verzuring van de spieren tegen.
Op het moment dat hij echt verzuurd staat is neutracid een oplossing.
kijk hier maar eens: http://www.renpaarden.com/index_bestanden/Page2497.html
Eleonoor schreef:En als dat het maag/darm stelsel niet goed zou werken en je hebt dan een paard met veel spierpijn problemen, wat moet je dan doen? Mijn paard heeft heel snel last van spierpijn en gebruikt al een vorm van neurtacid wat redelijk goed werkt. Vit E supplementen werkte onvoldoende.
Majo schreef:Ik hou niet van zalfjes en middeltjes. Wat doe je zelf als je spierpijn hebt? Dan doe je het ff rustig aan. Wat je kan doen, is het dus wat rustig aan doen met je paard! Rij hem niet tot een spierpijn, maar hou op als het goed gaat. Heeft hij de volgende dag toch pijn, rij dan gewoon niet en ga met hem stappen.
Gewoon langzaam opbouwen.
elibeest schreef:Uhm.. als ik spierpijn heb smeer ik er iets op dat t warm houdt en ik pak mijzelf goed in. En ik doe de volgende dag weer ongeveer hetzelfde als waar ik spierpijn van heb gekregen, maar dan in een iets mindere mate.
Majo schreef:Echt waar? Ik smeer niks, en volgens mij werkt dat net zo goed
elibeest schreef:Majo schreef:Ik hou niet van zalfjes en middeltjes. Wat doe je zelf als je spierpijn hebt? Dan doe je het ff rustig aan. Wat je kan doen, is het dus wat rustig aan doen met je paard! Rij hem niet tot een spierpijn, maar hou op als het goed gaat. Heeft hij de volgende dag toch pijn, rij dan gewoon niet en ga met hem stappen.
Gewoon langzaam opbouwen.
Uhm.. als ik spierpijn heb smeer ik er iets op dat t warm houdt en ik pak mijzelf goed in. En ik doe de volgende dag weer ongeveer hetzelfde als waar ik spierpijn van heb gekregen, maar dan in een iets mindere mate.
Dat doe ik ook met mijn paard.. heeft ie erg hard gewerkt dan smeer ik m in en doe een dek op. De volgende dag laat ik m hetzlefde doen maar dan een "paar tandjes minder". Moet zeggen dat dat al jaren super werkt... Stilstaan bij spierpijn maakt vaak de spieren juist nog stijver. Mits t natuurlijk spierpijn is en niet een pees of zo die overbelast is...
newie schreef:sinds ongeveer 2 weken heeft mijn paard het licht gezien, hij is altijd heel moeilijk ontspannen te rijden geweest, en heeft nooit geleerd om lekker nageeflijk te lopen, altijd liep hij met zijn kop in de lucht.
echter sinds twee weken lijkt hij het helemaal te snappen en loopt hij echt van achter uit heerlijk los door zijn lijf, en is lekker nageeflijk.
ik denk dat hij omdat hij nu hele andere spieren gebruikt hij heel heftig spierpijn heeft.
hij loopt heel onregelmatig op het moment, hij heeft echter geen pijn, maar naar mijn bevinding heeft hij juist mega spierpijn, en wel in zijn schouder.
als ik de spier in zijn schouder opzoek, en deze masseer dan loopt hij weer even rad, maar ik kan moeilijk elk kwartier dit blijven doen.
bestaat er niet voor paarden een soort massage olie ofzo om deze spier warm te houden
heeft iemand hier ervaring mee en bestaat het eigenlijk wel.
ik bedoel dus eigenlijk een soort tygerbalsem voor paarden
lvanbattum schreef:Ik ben geloof ik een een beetje een vreemde eend in de bijt op dit forum, maar ja.
Hier mijn tips;
Ik geef na erge zware trainingen (bijna nooit) een biertje tegen de verzuring. Gaan ze ook goed van plassen.
Soms bij de schterhand smeer ik haar spieren in met een homeopathische spiergel.
De dag erna gewoon aan het werk maar een wat rustigere training met veel voorwaarts neerwaarts en stelling en buiging.
Na een zware training krijgt ze minder voer om extra eiwit verzuring tegen te gaan.