wat gebruiken bij spierpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newie

wat gebruiken bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 10:05

sinds ongeveer 2 weken heeft mijn paard het licht gezien, hij is altijd heel moeilijk ontspannen te rijden geweest, en heeft nooit geleerd om lekker nageeflijk te lopen, altijd liep hij met zijn kop in de lucht.

echter sinds twee weken lijkt hij het helemaal te snappen en loopt hij echt van achter uit heerlijk los door zijn lijf, en is lekker nageeflijk.

ik denk dat hij omdat hij nu hele andere spieren gebruikt hij heel heftig spierpijn heeft.
hij loopt heel onregelmatig op het moment, hij heeft echter geen pijn, maar naar mijn bevinding heeft hij juist mega spierpijn, en wel in zijn schouder.

als ik de spier in zijn schouder opzoek, en deze masseer dan loopt hij weer even rad, maar ik kan moeilijk elk kwartier dit blijven doen.

bestaat er niet voor paarden een soort massage olie ofzo om deze spier warm te houden
heeft iemand hier ervaring mee en bestaat het eigenlijk wel.
ik bedoel dus eigenlijk een soort tygerbalsem voor paarden

elibeest

Re: wat gebruiken bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:57

Van Leovet heb je Thermomassage een rode gel met warmte werking, je kunt Cole's Linement gebruiken en Favoriet Fluidium, deze laatste moet je eigenlijk verdunnen, maar sommige paarden verdragen t ook puur.. dan werkt t wel heftiger in.. t enige waar je voor uit moet kijken is dat de huid niet gaat blisteren.... en zorgen dat t paard zijn lichaam goed kan onderhouden...

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:11

je kunt Cole's Linement gebruiken en Favoriet Fluidium, deze laatste moet je eigenlijk verdunnen,

Dit is inderdaad een goed middel. Ik heb het zelf een tijdje gebruikt voor mijn paard.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:17

haha, en de thermomassage kun je ook zelf gebruiken Vingers aflikken

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:21

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:26

Kijk eens op www.paardendrogist.nl Daar staan heel veel producten die je kunt geven.

Ik heb zelf erg goede ervaring met de Cole's gel, Myo cure druppels en D-Ty van NAF.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:48

SaintAissa schreef:
Geef je paardje wat creatine bij in het voer, dat gaat verzuring van de spieren tegen.

Op het moment dat hij echt verzuurd staat is neutracid een oplossing.

kijk hier maar eens: http://www.renpaarden.com/index_bestanden/Page2497.html

Dat klopt, maar als t paard de voedingstoffen niet opneemt heeft het geen zin en moet je eerst zorgen dat t dier de voedingstoffen weer goed kan opnemen... (problemen met t maag/darmstelsel)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:31

En als dat het maag/darm stelsel niet goed zou werken en je hebt dan een paard met veel spierpijn problemen, wat moet je dan doen? Mijn paard heeft heel snel last van spierpijn en gebruikt al een vorm van neurtacid wat redelijk goed werkt. Vit E supplementen werkte onvoldoende.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:59

Eleonoor schreef:
En als dat het maag/darm stelsel niet goed zou werken en je hebt dan een paard met veel spierpijn problemen, wat moet je dan doen? Mijn paard heeft heel snel last van spierpijn en gebruikt al een vorm van neurtacid wat redelijk goed werkt. Vit E supplementen werkte onvoldoende.

Vaak is er meer aan de hand dan alleen spierpijn. Helaas zie je steeds meer paarden die problemen met de maag hebben waardoor ze voedingsstoffen niet goed opnemen en dus als t ware hun lichaam niet kunnen onderhouden. Wat in ieder geval heel belangrijk is is het goed ontwormen. En dan niet simpel weg zoals ze t in de winkel vertellen dat t moet. Het is gebleken dat niet iedere wormkuur op ieder moment voor ieder paard aanslaat... Ik heb een hele goede homeopaat die "uitmeet" welke wormkuur je paard nodig heeft. Door op deze manier te ontwormen ben je vaak al een hoop problemen voor. Paarden die niet goed ontwormt worden hebben vaak long en peesproblemen.
Mocht blijken dat als het paard toch goed ontwormt is er toch nog maagproblemen zijn dan zal het dier aanvullend behandeld moeten worden. Ik kan je zo niet zeggen wat je zou moeten geven omdat er meerdere veroorzakers kunnen zijn van de maagproblemen. Wil je weten wat je voor jouw paard moet doen dan zou ik je aanraden mijn homeopaat je paard eens een keer te laten bekijken. Wil je meer info PB me dan maar.

Groetjes,

Eliane

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:11

Ik hou niet van zalfjes en middeltjes. Wat doe je zelf als je spierpijn hebt? Dan doe je het ff rustig aan. Wat je kan doen, is het dus wat rustig aan doen met je paard! Rij hem niet tot een spierpijn, maar hou op als het goed gaat. Heeft hij de volgende dag toch pijn, rij dan gewoon niet en ga met hem stappen.
Gewoon langzaam opbouwen.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:21

Majo schreef:
Ik hou niet van zalfjes en middeltjes. Wat doe je zelf als je spierpijn hebt? Dan doe je het ff rustig aan. Wat je kan doen, is het dus wat rustig aan doen met je paard! Rij hem niet tot een spierpijn, maar hou op als het goed gaat. Heeft hij de volgende dag toch pijn, rij dan gewoon niet en ga met hem stappen.

Uhm.. als ik spierpijn heb smeer ik er iets op dat t warm houdt en ik pak mijzelf goed in. En ik doe de volgende dag weer ongeveer hetzelfde als waar ik spierpijn van heb gekregen, maar dan in een iets mindere mate.

Dat doe ik ook met mijn paard.. heeft ie erg hard gewerkt dan smeer ik m in en doe een dek op. De volgende dag laat ik m hetzlefde doen maar dan een "paar tandjes minder". Moet zeggen dat dat al jaren super werkt... Stilstaan bij spierpijn maakt vaak de spieren juist nog stijver. Mits t natuurlijk spierpijn is en niet een pees of zo die overbelast is...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:55

Ik zou wel rustig doortrainen en dan Cole's Liniment smeren.
Dat voel je echt warm worden als je aan t smeren bent.
Verder na iedere training goed naverzorgen. Dus voldoende uitstappen, ff de benen afspoelen met koud water en natuurlijk ff een dekentje er op.
Ik doe zelf nog wel eens na een zware training een (bruin) biertje geven. Daar gaan ze lekker van plassen en het helpt de afvalstoffen uit het bloed te halen.
Maar ik weet niet als het wijs is om dat elke dag te doen Rolleyes

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:59

elibeest schreef:
Uhm.. als ik spierpijn heb smeer ik er iets op dat t warm houdt en ik pak mijzelf goed in. En ik doe de volgende dag weer ongeveer hetzelfde als waar ik spierpijn van heb gekregen, maar dan in een iets mindere mate.

Echt waar? Ik smeer niks, en volgens mij werkt dat net zo goed Knipoog

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:33

Majo schreef:
Echt waar? Ik smeer niks, en volgens mij werkt dat net zo goed Knipoog

Ach.. de een zal nu eenmaal gevoeliger zijn op z'n spieren dan de ander he Vingers aflikken

Ingsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:57

elibeest schreef:
Majo schreef:

Dat doe ik ook met mijn paard.. heeft ie erg hard gewerkt dan smeer ik m in en doe een dek op. De volgende dag laat ik m hetzlefde doen maar dan een "paar tandjes minder". Moet zeggen dat dat al jaren super werkt... Stilstaan bij spierpijn maakt vaak de spieren juist nog stijver. Mits t natuurlijk spierpijn is en niet een pees of zo die overbelast is...

Tja ik heb wel gedaan wat Elibeest beschrijft hierboven, en ik moet zeggen dat het werkt.. Wij zijn begonnen met de training van mijn Haf, en ze was na het longeren ontzettend stijf en je kon de spier voelen op haar achterbil.. De volgende dag liep ze niet lekker en was ze rechtsachter behoorlijk stijf... Toen stelde Elibeest voor om Sarabie na het longeren weg te zetten met deken en haar gehele bil in te smeren met dat thermo spul van Leovet.. En de volgende dag was er niets bij haar aan de hand.. Ze was lekker los...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:16

Probeer wat meer een rustpauze tijdens het rijden in te lassen. Even een rondje lange teugel en dan weer verder. Zo kan hij zich even strekken en ontspannen. Cole's liniment kan ernstige blaren veroorzaken.
Je zegt dat als je de spier masseerd dat hij dan weer wat beter loopt. Mischien een idee om je paard een sportmassage te laten geven?

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 16:02

ik moet zoieso veel stappen want ik rijd met een paard van 25 jaar oud.
ik stap meer dan dat ik draaf.

ik rijd ook meestal maar een kwartiertje op de nieuwe manier
het is echt dat hij omdat hij zo anders gaat lopen zijn spieren snel overbelast omdat hij ze nooit gebruikt heeft.

ik heb morgen dat spul van leovet, eens kijken hoe het inwerkt..

bedankt voor de reacties

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:48

HOI GA NAAR EEN DROGIST EN KOOP ARNICA VAN VOGEL EN DOE 2 X DAAGS 15 DRUPPELS OP EEN BOTERHAM DAT VOERT DE GIFSTOFFEN AF.hET WERKT ZEER GOED.
newie schreef:
sinds ongeveer 2 weken heeft mijn paard het licht gezien, hij is altijd heel moeilijk ontspannen te rijden geweest, en heeft nooit geleerd om lekker nageeflijk te lopen, altijd liep hij met zijn kop in de lucht.

echter sinds twee weken lijkt hij het helemaal te snappen en loopt hij echt van achter uit heerlijk los door zijn lijf, en is lekker nageeflijk.

ik denk dat hij omdat hij nu hele andere spieren gebruikt hij heel heftig spierpijn heeft.
hij loopt heel onregelmatig op het moment, hij heeft echter geen pijn, maar naar mijn bevinding heeft hij juist mega spierpijn, en wel in zijn schouder.

als ik de spier in zijn schouder opzoek, en deze masseer dan loopt hij weer even rad, maar ik kan moeilijk elk kwartier dit blijven doen.

bestaat er niet voor paarden een soort massage olie ofzo om deze spier warm te houden
heeft iemand hier ervaring mee en bestaat het eigenlijk wel.
ik bedoel dus eigenlijk een soort tygerbalsem voor paarden

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:28

Ik ben geloof ik een een beetje een vreemde eend in de bijt op dit forum, maar ja.
Hier mijn tips;

Ik geef na erge zware trainingen (bijna nooit) een biertje tegen de verzuring. Gaan ze ook goed van plassen.

Soms bij de schterhand smeer ik haar spieren in met een homeopathische spiergel.

De dag erna gewoon aan het werk maar een wat rustigere training met veel voorwaarts neerwaarts en stelling en buiging.

Na een zware training krijgt ze minder voer om extra eiwit verzuring tegen te gaan.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:35

lvanbattum schreef:
Ik ben geloof ik een een beetje een vreemde eend in de bijt op dit forum, maar ja.
Hier mijn tips;

Ik geef na erge zware trainingen (bijna nooit) een biertje tegen de verzuring. Gaan ze ook goed van plassen.

Soms bij de schterhand smeer ik haar spieren in met een homeopathische spiergel.

De dag erna gewoon aan het werk maar een wat rustigere training met veel voorwaarts neerwaarts en stelling en buiging.

Na een zware training krijgt ze minder voer om extra eiwit verzuring tegen te gaan.

Uhm. volgens mij ben je niet zo raar hoor... vindt ik logica