Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

het schijnt door teveel meusli's en granen te komen maar ik vraag me dus af of dat zo is en wat jullie voeren
Kajanus schreef:Het schijnt dat er tegenwoordig veel meer paarden met maagzweren zijn dan vroegerhet schijnt door teveel meusli's en granen te komen maar ik vraag me dus af of dat zo is en wat jullie voeren
droebel schreef:Kajanus schreef:Het schijnt dat er tegenwoordig veel meer paarden met maagzweren zijn dan vroegerhet schijnt door teveel meusli's en granen te komen maar ik vraag me dus af of dat zo is en wat jullie voeren
Het komt meer door de verhouding brok en ruwvoer. veel paarden krijgen tegenwoordig veel brok , vaak meerdere kilo's en daar tegenover weinig ruwvoer. van brokken krijgen ze het vaak zuur. veel ruwvoer zorgt ervoor dat ze veel kauwen en er veel speeksel vrij komt om het maagzuur te neutraliseren. van muesli en granen komt er ook veel speeksel vrij omdat ze hier goed op moeten kauwen.