verdikking aan de onderzijde van de buik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

verdikking aan de onderzijde van de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 20:22

Misschien is het wel helemaal niets..maar toch. Gisteren ging ik naar mijn paardje en toen viel me op dat het gedeelte achter de singel (dus na de singel, richting staart zal ik maar zeggen) en dan aan de onderzijde Knipoog (ben ik nog te volgen??) dat daar twee verdikkingen zaten. Het lijken normale verdikkingen te zijn (volgens mij zitten daar ribben of zo Bloos ) Ze lopen in een v-vorm. Maar nu waren ze volgens mij dikker dan normaal. Als ik erop duwde sloeg mijn paardje geirriteerd met zijn staart en sloeg ook met zijn achterbeen naar de plek. Vandaag was het gelukkig minder gevoelig....Maar wat kan dat zijn, wat zit daar eigenlijk?? (Kom ik erg onnozel over?)

Seventje

Re: verdikking aan de onderzijde van de buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:17

Het zouden de buikspieren kunnen zijn die je paard op dit moment erg strak houd vanwegen een over actieve darm activiteit. Is je paard normaal gesproken gevoelig op de buik?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 22:33

Nee hoor, normaal helemaal niet. Daarom viel het me ook op. Gisteren was hij dus wel gevoelig (geirriteerd) maar vandaag niet meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:01

zijn het twee iets langwerpige verdikte stukken?
aan weerszijden onder de buik?
je ziet dit namelijk veel bij drachtige merries, maar ook bij paarden(ruinen) die eigenlijk wat te dik zijn.
je noemt ze platen en zijn een ophoping van vocht.

ik heb een ruin gehad die ze ook had, volgens de veearst was het dus vocht, kon het geen kwaad, nadat hij iets was afgevallen trok t ook weer weg.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 08:44

ellepel schreef:
zijn het twee iets langwerpige verdikte stukken?
aan weerszijden onder de buik?

Ja, maar volgens mij is helemaal niet te dik Bloos Nou hopelijk is het inderdaad ook iets onschuldigs. Ik ga zo eens even kijken hoe het met hem gaat.

Brisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:56

volgens mij zijn het singelgallen. Dat is op zich niet zo ernstig, wel zou ik eens kijken naar de singel. Misschien kan je een zachtere gebruiken, of er iets omheen doen. Het kan soms ook komen doordat je heel erg hard aansingeld, dus te strak.
Groetjes.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:54

Mijn paardje heeft het ook. Dierenarts noemde het spieren. Misschien inderdaad te gespannen buikspieren. Ik zou het in de gaten houden, misschien voorzichtig wat masseren als ze dat toelaat...

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:39

het zijn waarschijnlijk gewoon de borstspieren van je paard. als die echt opgezet zijn kan dat inderdaad van de singel komen, gebruik je een elastische singel? dan komt het misschien daarvan.