o benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

o benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 07:49

wie heeft er een paardje met o benen en rijd erop? ik heb zelf een arabiertje met o benen, ze stond bij een arabierenfokker die gewoon te veel paarden had, toen hebben we haar voor een klein prijsje meegenomen, ze kon volgens de veearts en smid recreatief bereden worden, 9 jaar was er niks mee gedaan stond gewoon op het land, ze is nooit gecorigeerd kan ook niet meer en probeer der zon leuk mogelijk leven te geven staan 4 keer per week op de wei en 3 keer per week maken we een ritje, nou kun je er alles mee doen galoperen enzo als je het maar niet overbelast we rijden freestyle met touwhalster en zonder zadel, ze blijft zo makkelijk bij ,je kon er zo opstappen terwijl er 9 jaar geleden 2 keer iemand heeft opgezeten, kon zo weg lopen met der ik heb ook nog nooit zon makkelijke rustige arabier meegemaakt, er zit vaak in der bloedlijn krhim ox op der papier, zouden die o benen komen omdat haar vaders kant vol zit van krimh en moeders kant ook, zou dat gewoon iets van inteelt kunnen zijn? weet het niet, maar mijn vraag is wie heeft er een o benig paardje en rijd er mee en hoevaak en heb je ook fotos?

elibeest

Re: o benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:50

nee dat niet, maar ik ben wel benieuwd naar de o benen van die van jou, heb je foto's? en hoe vaak komt krihm er in voor en in welke lijn?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:02

Mij pony heeft 1 o-been, waar ze ook nog troontredend op staat. Dit is de beste foto die ik er van kan vinden. Het linker voorbeen wat op de grond staat heeft deze afwijking en daar is gisteren artrose in geconstateerd. Ik rij haar bijna dagelijks en dat moet ik ook blijven doen door de artrose. Dit soort benen zijn door de verkeerde slijtage veel gevoeliger voor gebreken zoals artrose.

Ik weet niet hoe erg o-benig het paard van jou is, het ene o-been is het andere natuurlijk niet. Veel succes met het paardje. Hou er dus wel rekening mee dat de gewrichten eerder slijten dan bij een paard wat goed op zijn benen staat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:30

ik heb een Noriker, een Oostenrijks koudbloed die voor erg toontredend staat en ronduit o-benen heeft. Hij wordt natuurlijk bekapt, ondanks dat de hoeven scheef afslijten en dat geeft verder geen problemen, ook hoefschoenen kan ie probleemloos dragen, met ijzers had ik wel problemen, die trapte ie na 3 dagen steeds weer af.

Hij maait ook erg met de voorbenen, in Nederland wordt dat gezien als een afwijking, bij het stamboek in Oostenrijk niet, alle Norikers die op de alm gestaan hebben (semi in het wild) hebben deze "afwijking" en ze worden er net zo oud mee als paarden die het niet hebben

tweeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:04

hoi ze heeft een been erger dan de ander ze staat de hele dag op het land en word drie keer per weekrecreatief met westernzadel gereden, norikers is het normaal ja, ik doe na het rijden der benen ook insmeren met speciale koelinggel .