stal ondeugd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miepie

stal ondeugd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 22:11

Hallo ik ben nieuw hier en ik dacht misschien heeft iemand van jullie een oplossing. Verward
Mijn paard staat in een buiten box en begint zodra het licht wordt tegen zijn deur te trappen. wij hebben echt alles al geprobeerd, van een grote bek tot een klap met de zweep, buiten zetten in zijn eentje(we hebben nog een pony die blijt dan binnen ). Sinds kort hebben we een rubber mat met daar onder twee lagen van isolatiemateriaal er tussen zodat het geen herrie meer maakt.
Maar daar trekt meneer zich niets van aan. Hij schop gewoon tegen zijn ijzere drempel. mijn ouders worden er helemaal gek van en de buren ook. weet iemand hier iests tegen?????? alvast bedankt groetjes marike Knipoog

Hope2012

Re: stal ondeugd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:17

van een grote bek tot een klap met de zweep

geloof ook niet dat dat zal helpen.
Doet ie het om aandacht te vragen dan heeft ie het nog gekregen ook negatieve aandacht is ook aandacht.

En mischien staat ie liever buiten overdag is daar misschien een mogelijkheid voor ?
En waarom blijft de andere binnen als hij naar buitengaat.
Misschien moet je eens kijken waarom hij dat doet dan vind je mischien vanzelf de oplossing voor dit probleem.

succes.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:10

als je de kans hebt een uitloopje aan zijn box te maken [hoeft niet eens groot te zijn] ben je overal van af.

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:33

Dit soort gedrag straffen heeft nooit zin. Want het is idd een vorm van aandacht trekken, en ook straffen is een vorm van aandacht. Ik weet het, het is errug moeilijk om het gedrag te negeren (wij hebben er ook eentje op stal staan die de stal af en toe helemaal afbreekt, en dan moet ik soms mijn tong bijna afbijten om niet te reageren, je word er soms helemaal gek van.)

Maar mijn vraag is ook waarom gaat ie dan alleen naar buiten? Als dat ook is al vorm van straf, dat zal hij zeker niet snappen.

Een uitloopje uit de stal zou zeker mooi zijn, maar dat moet dan ook wel tot de mogelijkheden behoren.....

Maar igg niet reageren op dit gedrag, daarmee beloon je het alleen maar.

miepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 09:52

Hij gaat aleen naar buiten om dat hij het om 5 uur sochtens doet en mijn vader(hij staat bij mijn ouders thuis) geen zin heeft om dan alle twee de paarden naar buiten te brengen. Ze staan verder de hele dag samen buiten in de bak. en zomers in de wei. En dat straffen ook negative aandacht is weet ik ook wel maar dat was in het begin toen hij het net begon te doen.(ik weet alleen niet meer waneer). Het uit loopje moet er ooit nog wel komen maar dan moet de hele tuin omgegooid worden want nu is het echt niet mogelijk.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:07

Hoe hoog is de drempel? Ik herken het wel en heb het toen zo opgelost: rubber tegen de staldeur, maar een stuk ervanaf. Eerst een balk, daartegen het rubber. Erachter had ik lege jerricans aan touwtjes die in ogen aan de balk zaten bevestigd. Je moet het zo uitkienen dat het een stuk dichter naar binnen hangt dan de drempel. De mat zo lang mogelijk, zodat hij nog net over de drempel kan met opendoen. Dan kan hij in ieder geval niet meer tegen de drempel hijsen.
Helpt het evt. om klassieke muziek op te zetten? Dat paard werd daar nl. veel rustiger van.