Voorpluk van Fjord vol met schilvers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zynoeska

Voorpluk van Fjord vol met schilvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 11:44

Volgens mij heeft ze dit een paar keer per jaar. Ze schuurt er (bijna) nooit aan. Heel soms wel en dan komt er echt een stuke kaal hoofd te voorschijn.
Ik had het idee dat het kon komen doordat het haar als het ware stikt in de warmte (soort broei-effect).
Het is net een soort roos als bij mensen. Ik vind het er zelf heel smerig uitzien (sorry had een foto moeten maken Koe ). Het zijn van die losse schilvers op de huid alleen tussen de haren van de voorpluk (dus niet in de manen). En op sommige plekken zijn de schilvers wat dikker en als je ze eraf zou krabben (doe ik niet) dan is het best een dik plakje en waarschijnlijk komt eronder de huid in zicht.
Ze heeft er zoals ik al zei helemaal geen last van verder maar ik vraag me toch af wat het is.
En ik vind het gewoon vreselijk vies om haar daar te poetsen met al die schilvers...sorry maar als ik eraan denk en als ik het zo schrijf is het net of ik vies ben van mn eigen paard Bloos .

Dus ik dacht misschien weet iemand zo een oplossing.
Ik denk dat ik sowiezo vanmiddag eens bij de paardenwinkel ga informeren maar ja misschien heeft iemand van jullie een mega idee.
Wassen is ze niet zo dol op maar kan wel (voorpluk dus al dat sop in je ogen is niet zo fijn Tong uitsteken ). Doe ik verder eigelijk ook nooit dus zeepresten ofzo zijn het ook niet.

Wie heeft suggesties?

ellepel

Re: Voorpluk van Fjord vol met schilvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:32

heeft mijn pony ook, precies op de plek die jij beschrijft.
maar volgens mij zie je gewoon normaal de huidschilfers.
maar omdat het een plekje is wat je eigenlijk nooit poetst blijven de huidschilfertjes daar zitten, na een tijdje zie je die dus.

heel normaal natuurlijk dat een dier nieuwe huid krijgt, dat krijgen wij immers ook.
maar komt dus denk ik omdat het een plekje is wat je niet goed poetst, wel de manen,maar net op de huid kom je niet echt.

als ik t een tijdje gewoon goed poets dan gaan ze er wel uit en zijn ze weer weg.

Leelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:07

Het zijn inderdaad gewoon huischilfers, die er inderdaad ook erg vies uit kunnen zien. Knipoog Met zo'n klein manenkammetje kun je ze er makkelijk uitkrijgen. Mijn paarden krijgen het meestal rond de verharingsperiode. Weet ook niet waarom...

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 09:39

He gelukkig ! Haha!
Thanks

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:28

Mijn paard had ook nogal last van huidschilfers. Ik heb 3 weken Velcote bijgevoerd en hij was helemaal "schilferloos". Ik geef hem nu iedere dag lijnzaadolie over het voer (Velcote is aardig prijzig) en hoop dat de schilfers nu wegblijven.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:58

tja je geet al aan dat je pony niet van wassen houdt. Mijn paard heeft t zelfde probleem en die was ik met teershampoo. Werkt echt super!!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:14

ik kam ze (sinds vandaag Haha!) uit met een luizenkammetje (helpt best goed), maar ook al zijn ze eruit... ze komen terug. en op een zwarte pony valt dat gewoon veel op...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:32

loesjuhh schreef:
ik kam ze (sinds vandaag Haha!) uit met een luizenkammetje (helpt best goed), maar ook al zijn ze eruit... ze komen terug. en op een zwarte pony valt dat gewoon veel op...

tja misschien toch proberen te wassen met teershampoo, succes verzekerd!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:23

sandr0 schreef:
loesjuhh schreef:

tja misschien toch proberen te wassen met teershampoo, succes verzekerd!

dit heb ik laatst gedaan, de huid werd heel mooi zuiver.. maar de schilfers gaan dan op de manen zelf zitten... Verward