Na 4 weken rustig opbouwen ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laro

Na 4 weken rustig opbouwen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:45

We zijn nu 4 weken verder met opbouwen na 3maanden rust (alleen stappen aan de hand). We draven nu ongeveer 20 -25 minuten in totaal en een paar rondjes galop, maar paard blijft erg stijf met lopen. Ik heb haar nu op wat meer krachtvoer gezet, want ze is totaal niet voorwaarts. Zijn er meer mensen met dit probleem, paard niet voorwaarts te krijgen en zo stijf zijn, na blessure? Of wil ik gewoon te snel dat ze wat soepeler wordt.

Duhelo

Re: Na 4 weken rustig opbouwen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:10

ik denk dat je iets te snel wilt gaan
misschien kun je de eerste weken enkel longeren en buitenritjes maken
zonder bijzets oid, maar gewoon proberen netjes voorwaarts te gaan
na een paar keer kun je ze dan verzichtjes gaan bijzettzen dat ze wat meer werkt, en ook tijdens buitenritjes veel met stelling en buiging rijden, niet overvragen, gewoon rustig opt gemak Knipoog

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:15

Denk dat het er nog wel bij hoort. 3 maanden is ook niet niets voor rust. Het ene paard reageert er erger op dan het andere paard. Had je paard een peesblessure? Dan mag je in ieder geval beter niet longeren. Verder zou ik het nog even aankijken en anders de veearts eens bellen om te vragen hoe hij erover denkt.

laro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 21:58

Paard had geen peesblessure, zijn er niet achter gekomen wat het precies was, paard is ingespoten in gewricht en in de witte lijn zit een rare zwarte plek (de hoefsmid weet ook niet wat het is). Na de laatste keer terug komen bij de DA moesten we nog 6 weken stappen en daarna kijken of ze goed liep, dit was het geval. We zijn nu 4 weken aan het opbouwen, en mogen alleen rechtuit. Over 5 weken mogen we longeren. Buiten rijden... zou mooi zijn, maar toch een beetje te riskant om te proberen ivm frissigheid Haha!