Franse stand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margreet_joy

Franse stand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 16:41

Hallo,

Wie is er bekend met het been probleem franse stand?
Bij ons op stal is er een veulen geboren met dit been probleem.
Zijn er mensen die een ouder paard hebben met franse stand of die dit ook met veulens meegemaakt hebben en hoe is dit allemaal verlopen?

Groetjes Margreet

mariska32

Re: Franse stand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:08

franse stand betekend dat de teen van de hoef naar buiten wijst.
[charlie chaplin]
als het nog een veulen is zal de hoefsmid nog wel wat kunnen coriceren.
het hangt van meer factoren af maar in principe komt er meer en verkeerde belasting op de gewrichten.
deze paarden zijn gauw sneller versleten.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:33

Ik dacht juist na binnen hahahaaha! oef wat is dat voor een beenafwijking dan?! want mijn paard heeft dat ook!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:54

als de teen naar binnen staat zijn ze toontredend. Haha!
In beide gevallen vind ik een klein beetje een verkeerde stand niet z`n probleem. Maar als ze erg frans of toontredend staan leverd dit vaak een snellere slijtage aan de gewrichten op. Bij een veulen kan een goede smit die hem regelmatig corrigeert nog veel verhelpen. Hier moet je wel op tijd mee beginnen. Hoe ouder een paard wordt hoe moeilijker je kunt corrigeren.

Vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:47

Mijn paard staat ook een beetje frans, maar ze loopt als een trein Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:29

mijn paard is koehakkig achter{ zeg maar franse stand alleen dan achter} maar hij ondervindt hier geen hinder van.

Honestlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:42

Max (ruin, 24 jaar, 1.75m) heeft achter al zijn hele leven "de franse stand". Enige nadeel is het opletten op "strijken", goede bescherming om dus.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:39

en de mijne is toontredend en niet zo'n beetje ook, heeft er verder geen last van, het is alleen onhandig met fietsen, want dan maait ie in de wielen als je niet oplet

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:50

Mijn wedstrijdpaard staat ook frans. Als de gewoon op stal staat valt het erg op, maar in haar lopen valt het heel erg mee.
Haar hoefijzers slijten wel duidelijk schuin af als ze teveel in de stapmolen loopt. Verder heeft ze er geen last van.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:16

Mijn paard heeft aan één been een klein beetje Franse stand. Nooit problemen mee gehad. Nooit een dag kreupel geweest. Hoefsmid is wel heel alert met bekappen. Tegen dat de hoefsmid moet komen begint ze in galop altijd een beetje te maaien met één been, als de hoefsmid geweest is, zie je het de eerste weken niet meer terug. Behalve als ze voor gek en onwies door de wei ragt, dan maait ze lekker puh heel erg Clown