Ontstoken ogen (Eyebright )???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ezzie996

Ontstoken ogen (Eyebright )???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:48

Heeft iemand ervaring met Eyebright? Het middel is online te bestellen bij www.dierendokter.nl Ik wil het misschien gaan proberen bij mijn paard maar weet het nog niet zeker.

ikisik

Re: Ontstoken ogen (Eyebright )???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:08

ezzie996 schreef:
Heeft iemand ervaring met Eyebright? Het middel is online te bestellen bij www.dierendokter.nl Ik wil het misschien gaan proberen bij mijn paard maar weet het nog niet zeker.

Waarom neem je ipv Brighteye geen gekookt water (wel afgekoelt Haha! ) Even elke dag liefst een paar x per dag en dan zal je zien dat het al een eind is opgelost..

ezzie996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 14:44

Ja dat heb ik wel geprobeerd maar dat werkt niet. De veearts is nu al 2x geweest want het duurt al 3 weken. Hij heeft het wel vaker en dan is gekookt water idd een oplossing maar nu zijn, zijn slijmvliezen ontstoken dus helpt dat niet meer.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:47

Zelf gebruik ik bij mijn twee paarden altijd Bright Eye en dat werkt super.. Gebruik het ook preventief.. als er veel wind staat, smeer ik ze in met Bright Eye en hebben ze geen last van geirriteerde ogen.

Vroeger deed ik thee gebruiken, maar dat werkte niet altijd super. En bij mij werkt Bright Eye wel.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:33

ezzie996 schreef:
Ja dat heb ik wel geprobeerd maar dat werkt niet. De veearts is nu al 2x geweest want het duurt al 3 weken. Hij heeft het wel vaker en dan is gekookt water idd een oplossing maar nu zijn, zijn slijmvliezen ontstoken dus helpt dat niet meer.

Heeft de dierenarts dan geen oogzalfje.. desnoods voor honden of katten.. Lijkt me raar dat ie niet iets voor ontstoken slijmvliezen kan voorschrijven.. Succes iig.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:08

Heb ook bright eye gebruikt en ja ideaal spul, als het in een begin stadium is gekookt water en kamillethee willen ook wel eens helpen, maar om niet zelf te gaan dokteren smeer er maar gewoon bright eye in, maar duurt het al langer... dan veearts erbij en eventueel peniceline kuur of antibiotica zalf vragen

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:22

Bright eye ken ik wel, maar of het ideaal is als het echt ontstoken is? Bij mijn paard hielp het toen iig niet, die had een behoorlijk ontstoken oog destijds.
Ik heb toen later een oogzalf gekregen, kostte overigens net zoveel, en toen was het zo over.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:28

gewelsig spul die Bright Eye, ik gebruik het in de zomer, als alle paarden ontstoken snotogen hebben, heeft de mijne het niet!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:13

Mijn paard heeft ook een paar keer ontstoken ogen gehad, Bright eye hielp niet.
Ik heb toen een oogzalfje van de DA gekregen en dat hielp prima ( wordt ook bij honden en katten gebruikt)

ezzie996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:54

Bedankt voor alle reactie's
Ik heb idd ook het zalfje dat ook voor honden en katten gebruikt kan worden. Dat werkte niet. Van de veearts kreeg ik druppels daar werd zijn oog alleen maar erger van en nu heb ik weer een ander zalfje.
Deze zalf werkt wel maar het oog is nog steeds niet over, ik gebruik de zalf nu al 5 dagen. Vandaar dat ik nu zelf een beetje aan het kijken en informeren ben. Ik kijk het nog een dag aan en dan bel ik de veearts weer.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:00

Ik vind het echt flutspul! Het plakt alleen maar, er gaat zand in plakken.. manen plakken erin, en het werkt ook nog eens niet. volgensmij is dat potje van mij inmiddels in de prullenbak beland.

Als mijn pony een traanoog heeft maak ik het schoon met uitgekookt water en doe ik even een vlecht in de voorpluk (daar komt het bij haar meestal door), in de zomer een vliegenkap op. Bij een ontstoken oog haal ik bij de (huis)dierenarts druppeltjes, dit werkt bijna altijd. Als het dan nog niet over gaat moet de veearts misschien even de traanbuizen doorspuiten.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:46

Bright Eye gebruik ik wel, maar alleen om de ogen schoon te maken.
Voor ontstoken ogen heb ik een zalfje bij de DA gehaald. Ik geloof dat het Terramycine heet (weet niet zeker of je het zo schrijft) het werkt super, met 2 dagen was mijn paard van haar ontstoken ogen af. Het zalfje is nog goedkoper dan Bright Eye.

ezzie996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 20:53

Ik heb vandaag de veearts weer gebeld en die zei dat ik moest stoppen met zalven en tot maandag niks aan het oog doen. Hij heeft vaker een paard gehad met hetzelfde en bij dat paard was het ook zo over gegaan. Ik geloof er niet in maar ik ga het advies maar opvolgen en ik zie het maandag wel.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:59

Als een ontstoken oog er langer als 3 weken over doet om te genezen, ondanks antibiotica zalf zoals bv Calf zalf (bij elke DA te verkrijgen) dan kan het zijn dat de traanbuisjes doorgespoten moeten worden. Als die verstopt zitten dan helpt geen enkel middel.

ezzie996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 21:50

Dat heeft de veearts getest maar dat was goed.
Ik heb echt geen idee meer wat het kan zijn Boos!
Bedankt voor alle reacties (Y)