levertraan olie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

levertraan olie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 11:15

hoi hoi,
mijn hoefsmid adviseerde mij mijn pony s'winters levertraan te gaan bijvoeren (ze is al wat ouder, dus denk dat dit inderdaad een goede tip is.)

nu vroeg ik me af: gewoon levertraan voor de mens is wat goedkoper dan die bij de paardendrogist..
kan ik dit ook gewoon aan mijn pony geven?

(levertraan is toch gewoon levertraan, wat maakt het verschil tussen levertraan voor de mens en levertraan voor het paard?behalve de dosering)

ellepel

Re: levertraan olie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:54

ik zou wel even uitzoeken wat de dosering is en misschien kun je ook zien wat het verschil is in inhoud?
verder denk ik ook wel dat het gewoon beiden hetzelfde is dus dat je gewoon die van mensne kunt geven.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 12:41

ik zou kijken of je etiketten kunt vergelijken. Je zou ook naar www.paardendrogist.nl (zoiets en ander depaardendrogist.nl) kunnen gaan en daar een mail sturen zij zullen denk ik wel eerlijk antwoorden..

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:02

ik zou haar geen leevrtraan geven...dit is absoluut niet aan te raden!

Ik zal effe opzoeken waarom t ook alweer slecht is...dat ben ik helaas vergeten ...sorry Schijnheilig

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 20:37

ik hoor het graag...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:21

Waarom wil je dan levertraan gebruiken? snap de werking ervan niet.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 10:49

mijn hoefsmid rade me levertraan aan..
voor in de wintermaanden kan mijn oude pony wel wat extra vitamines gebruiken, en gezien ze een tijd geleden hele erge koliek heeft gehad schijnt het ook goed te zijn..

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:56

Ik geef mijn paarden ook in de winter elke dag een scheut levertraan door de slobber. Dit kan je gewoon bij een paardenzaak a la Welkoop halen, is niet zo heel duur. Er zitten inderdaad veel vitamines in!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:56

muiszje schreef:
mijn hoefsmid rade me levertraan aan..
voor in de wintermaanden kan mijn oude pony wel wat extra vitamines gebruiken, en gezien ze een tijd geleden hele erge koliek heeft gehad schijnt het ook goed te zijn..

Kun je dn niet beter elke dag scheutje zonnebloem olie doen over brok? Dat is juist heel goed voor paard en tegen koliek.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:58

Ik geef elke dag mijn merrie van 14 jaar een scheut maiskiemolie door het voer. Het werkt tegen koliek en ze komen makkelijker door hun vacht heen.
Haar huid is soepeler en haar vacht glanst ook mooi. Toen we haar kregen had ze geen appeltjes en nu wel Haha!

Ik ben dit gaan geven omdat ik mijn vorige paard ben verloren aan koliek Huilen .

Of het nadelen heeft? Geen idee maar het werkt wel Clown

Levertraan smaakt niet zo lekker (ik heb ervaring ik kreeg vroeger elke week een lepel levertraan Boos! ) dus ik denk niet dat een paard dat zal eten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:24

LibertyLucky schreef:
ik zou haar geen leevrtraan geven...dit is absoluut niet aan te raden!

Ik zal effe opzoeken waarom t ook alweer slecht is...dat ben ik helaas vergeten ...sorry Schijnheilig

Als je dat nog even op wil zoeken dan graag!!! Ik weet nl. niet beter dan dat het wel goed is dus ik geef het ook...

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:27

lvanbattum schreef:

Levertraan smaakt niet zo lekker (ik heb ervaring ik kreeg vroeger elke week een lepel levertraan Boos! ) dus ik denk niet dat een paard dat zal eten.

Zoals gezegd eten mijn paarden het allemaal, zonder problemen, Kwestie van wennen. En het is supergezond!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:31

Gemaakt uit kabeljauw, een vis die veel vitamine A en D bevat. Een extra aanvulling van vitamine A biedt een hogere weerstand tegen infecties en stimuleert een gezonde huid en gezonde slijmvliezen. Bovendien zijn vitamine A en D nodig voor de groei en ontwikkeling van het beenderstelsel. Levertraanolie is dan ook zeer geschikt voor jonge opgroeiende paarden en voor alle paarden voor extra weerstand in de winter.

(Uitleg Paardendrogist)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:28

Hmmm.... toch wel iets om over na te denken: eet een paard vis?? Levertraan is een dierlijk produkt en paarden zijn vegetariërs. Een aantal jaren geleden was er een behoorlijke rel gaande toen bleek dat bepaalde voerproducenten dierlijke afvalprodukten door het paardenvoer mengden ( fijn goedkoop) - dat is nu verboden. De vitamines die in Levertraan zitten zijn ook in andere producten te vinden. Worteltjes bv.
Het moet niet gekker worden: een biefstukje voor het paard Clown

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:45

Ik heb geen ervaring met levertraan door het voer, maar het is wel super spul voor kleine wondjes enzo. Wondjes behandelen met levertraan, en het herstelt snel en littekenloos. Wel alleen kleine wondjes natuurlijk.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:52

Ik zal nooit levertraan aan mijn paard geven. Maar dat komt bij mij voort uit trauma ik moet al kokhalsen als ik het ruik Ach gut .

Ik houd het maar bij de maiskiemolie.