hanentred

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijntjuh

hanentred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 16:58

ik heb een vraagje, ik ben afgelopen weekend naar een hele leuke pony wezen kijken. er waren twee dingen die mij erg opvielen, deze pony was achter erg overbouwd en hij gooide erg hoog op, voor maar vooral ook achter. nu zijn we bang dat het hanentred is. het opgooien deed deze pony in alle gangen. zowel met longeren als onder het zadel. kan hanentred tot rugklachten of andere mankementen leiden? zou het zowieso hanentred kunnen zijn? of er tuigbloed of hackney in de pony zit weet ik zo niet, zaten geen papieren bij.
als een pony erg overbouwd is achter kan ik me voorstellen dat hij erg veel op zijn voorhand moet lopen, heeft dat ook nog gevolgen?

Babeth

Re: hanentred

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:17

Ik heb ook een pony met een hanentred (heel lichtjes), en het is eruit te trainen.
Je moet gewoon flink de achterhand trainen. Ik geloof wel dat je min punten krijgt op wedstrijden..
Maar een hanentred is er goed uit te trainen, of zover trainen dat je het niet meer ziet. Bij mijn pony zie je het ook niet meer.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 20:04

wil nog even vermelden dat de pony het voor probeert de compenseren, loopt verder niet op de voorhand, de motor zit echt aan de achterkant. ook met haar hoofd liep ze vrij hoog geheven. heb jij misschien een foto waarop het te zien is milkaatje???

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:07

Afbeelding
Je ziet dat ze het maar heel lichtjes heeft. Het is er al een groot deel uitgetraint.