ik kon het altijd direct uit zijn stemming opmaken als ie weer wat achteruit was gegaan. Dan werd ie depressief, sloot ie zich af en was erg agressief naar de andere paarden. dat waren altijd weer de eerste tekenen dat hij weer een terugval kreeg. Vervolgens gingen dan zijn haren weer groeien. ik heb het nooit zover laten komen dat ie de andere symptomen ook weer kreeg (veeeeel drinken, vet bulten).
Als ik weer merkte dat ie achteruit ging voerde ik de dosis op met een halve tablet.
en het is natuurlijk nooit goed om je pony meer permax te geven dan nodig is, maar te weinig geven daar heb je ook niet echt wat aan omdat je pony dan nog teveel lijdt aan de ziekte.
Mijn paard was 1.68 m en toen ik begon met de permax gaf ik hem iedere avond 2 pillen. na een week merkte ik al verschil, hij werd ineens veel vrolijker en attenter! Hij had een hele lange vacht met krullen en meerdere grote vetbulten. ook dronk hij erg veel. Na een half jaar zijn deze symptonen ook verdwenen. Ik had ineens weer een mooi glazend vrolijk paard in een korte vacht.
Mijn dierenarts had dit helemaal niet meer verwacht. Hij had ook helemaal geen ervaring met permax. heeft jouw dierenarts wel veel ervaring met permax???
Toen de symptonen waren verdwenen ben ik weer terug gegaan naar 1 pil. Met de jaren heb ik de dosering weer op moeten voeren.
We hebben hem paar maanden geleden in moeten laten slapen, hij ging te hard achteruit in een korte tijd. Hij is 21 geworden en hij heeft die cushing jaren gehad. Door de permax heeft ie nog jaren een fijn leven gehad.
Heb je je da gevraagd wat de nadelen zijn om je paard op een hogere dosis permax te zetten??? Nu lijdt je pony iig .
Je zou het misschien 2 weken kunnen proberen. Dan zie je het eerst even aan.
waarom wil je eigenlijk het bloed van je paard laten testen?