En vandaag ontdekte ik ook een ongeveer net zoiets groot plekje vlak onder haar neusgat! Het leek erg schraal en er zaten ook geen tastharen.
De staleigenaar zij dat het misschien schimmel was..

Wat denken jullie?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joyckuh schreef:ik denk ook dat het schimmel is. anders laat je de DA komen dan weet je het zeker
succes
Chely schreef:loop je wel het risico de paarden van stalgenoten te besmetten....denk dat ze dat heeeeeeeeeeeeeeeel leuk vinden *not*
Zabbie schreef:Mijn schimmelmerrie heeft ook een schimmelinfectie, heb er wel een veearts bij laten komen omdat ik zeker wilde weten dat het geen schurft was.... want als dat naar binnen slaat ben je mooi klaar.
Ik heb Imaverol gekregen om haar om de 3 a 4 dagen mee te wassen op de aangetaste plekken.
Denk dat je er toch verstandig aan doet om de veearts te laten komen, helemaal als er andere paarden bij staan.
Marloez schreef:Chely schreef:loop je wel het risico de paarden van stalgenoten te besmetten....denk dat ze dat heeeeeeeeeeeeeeeel leuk vinden *not*
Tja ik kan dr niks aan doen, ze heeft het gekregen toenz e daar kwam dus ik denk dat ze het toch van een ander paard daar heeft...
Marloez schreef:Zabbie schreef:
Mijn schimmelmerrie heeft ook een schimmelinfectie, heb er wel een veearts bij laten komen omdat ik zeker wilde weten dat het geen schurft was.... want als dat naar binnen slaat ben je mooi klaar.
Ik heb Imaverol gekregen om haar om de 3 a 4 dagen mee te wassen op de aangetaste plekken.
Denk dat je er toch verstandig aan doet om de veearts te laten komen, helemaal als er andere paarden bij staan.
Ik heb ook imaverol gehaald, en ze is er vandaag mee gewassen. Het is trouwens niet erger geworden. En voor zoiets laat ik de da niet komen, voor n bezoekje ben je al snel 55 euro kwijt en schimmel is absoluut niet iets ernstigs.
Marloez schreef:Joyckuh schreef:ik denk ook dat het schimmel is. anders laat je de DA komen dan weet je het zeker
succes
Tja da even laten langskome... tja nee dat doe ik niet direkt, ik ga har korgen wassen met 1 of ander desinfecterend middeltje, volgens de stal eigenaar moest dat helpen.

Marloez schreef:Al een paar dagen na het verharen zag ik het, op 1 plekje ongeveer met n diameter van 3/4 cm. waar de haren langer bleven, ik dacht dus dat daar misschien een paard had gebeten ofzo, maar gisteren zag ik dat het kaal was geworden!
En vandaag ontdekte ik ook een ongeveer net zoiets groot plekje vlak onder haar neusgat! Het leek erg schraal en er zaten ook geen tastharen.
Wat denken jullie?
ilonajoy schreef:Marloez schreef:Al een paar dagen na het verharen zag ik het, op 1 plekje ongeveer met n diameter van 3/4 cm. waar de haren langer bleven, ik dacht dus dat daar misschien een paard had gebeten ofzo, maar gisteren zag ik dat het kaal was geworden!
Wat denken jullie?
Het lijkt inderdaad op schimmel. Mijn vorige paard heeft het ook gehad.
Vergeet niet al je borstel en spullen mee te ontsmetten en denk eraan dat als je je paard hebt aangeraakt dat je direct naar huis gaat. De schimmel blijft op je kleren zitten en is zo nog overdraagbaar.
Als je hem een aantal keren hebt gewassen, helemaal wassen! dan is het besmettingsgevaar ook verdwenen. Succes ermee!

Zabbie schreef:Mijn schimmelmerrie heeft ook een schimmelinfectie, heb er wel een veearts bij laten komen omdat ik zeker wilde weten dat het geen schurft was.... want als dat naar binnen slaat ben je mooi klaar.
hellup mij loesjuh....