Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mel77 schreef:Het paard heb ik niet voor mijzelf maar die staat hier bij mij gestald voor een vriendin van mij, en ik rijd er mee als zij niet kan, ze heeft het paardje op proef voor 3 weken, hij heeft een onwijs leuk en lief karakter, met rijden kan hij wel erg dwars wezen maar hij is ook nog maar 4 jaar.
Ik rijd hem op de klassieke manier, zelf heb ik ook nog 2 andalusiers die ik zo rijd. Ik merk wel dat als ik hem van achter wat bij tik dat hij iets beter gaat lopen maar dan staat hij weleens ineens stil, om er onderuit te komen want hij vind het moeilijk, hij is ook nog wat lui achtig dus dat is ook lastig. We gaan binnenkort naar Erik laarakker om hem te laten kijken naar het paard en anders gaat hij terug. Ze zegt ook als het een kwestie is van spieren trainen dan wil ze hem houden.
Zelf heb ik ook een paard gehad die ataxie had en met behulp van Erik en goed trainen is hij weer 100% geworden.