Shet enorm sloom!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveDunc

Shet enorm sloom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 17:39

Hoihoi,

Mijn shetje is de laatste maanden onwijs sloom. Hij wil niet meer werken aan de longe, aan de hand is hij ook erg sloom. Terwijl hij daarvoor gewoon fit was..

Voer:
Teddy staat op een weiland, waar momenteel geen gras groeit. Ze krijgen dus 1x per dag hooi, op de wei staan 3 shetten en 1 pony. Ze krijgen ong. 5 á 6 plakken hooi. Dat is gewoon hooi zonder voedingsstoffen, ze worden er dus niet dik van.
Verder krijgt Teddy 1x per week een beetje muesli (Muesli Moments, zitten veel vitaminen en kruiden in) daardoor doe ik een half schepje Vitaminenpoeder doorheen, waar ook energy zooi door heen zit.

Toch werkt het allemaal niet.. het is mijn kleine snelle Teddy niet meer.. Verdrietig en ik kan hem niet iedere dag vanalles gaan geven..Voordat ie weer te dik word..

Kan iemand me helpen?

Isapaardje

Re: Shet enorm sloom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:57

Zo te lezen is er wat aan de hand, vooral omdat hij voorheen vrolijk en fit was.
Je schrijft dat het gras erg kort is en dat hij wel op wei staat. Ik vermoed dat hij wat zand in zijn darmen heeft en daardoor zich niet geheel lekker voelt. Ze zijn dan dan niet echt ziek, maar helemaal happy ook niet.
Ik heb het zelf meegemaakt en was er ietwat te laat bij, want toen had ze werd ze al koliekerig, maar kwam het zand er toch nog vanzelf uit (gelukkig).

Ik weet niet of je lijnzaadpap/slobber geeft. Zo niet dan zou ik daar eens mee gaan beginnen. Iedere dag een eetlepel van die prut door zijn voer en dat een week lang. Kijk dan eens of hij opknapt.

Groeten
Ingrid

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:03

Had het op msn ook al gezegd, jijzelf ook.. Van lijnzaad en bietenpulp worden ze vrij snel dik, maar wat je zelf al zei op msn.. misschien omdat hij geen gras eet? daar worden ze ook nogal vrolijk/fit van, veel voedingsstoffen. Ik weet natuurlijk het landje waar ze staan enzo, en in de buurt kun je ook niet echt grazen. Van het voorjaar als er weer goed gras staat, niet in een keer erop zetten.. anders gaat het mis!! maar dat weet je zelf ook..

Kuss, Ilse

nikki16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:31

klopt van lijn zaad en bieten worden ze vrij snel dik. maar met voldoende beweging kan dat gecorrigeert worden. Houd je pony wel goed in de gaten, je weet maar nooit. Knipoog

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 10:10

Ja zal ik zeker doen..! Ik ga vandaag zijn temperatuur opnemen.. Je weet maar nooit!

hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:54

Hoi Wendy, Is teddy al in de rui? Dat kost ook veel energie, helemaal bij zoveel haar als teddy heeft. Doei elise

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:41

hertog schreef:
Hoi Wendy, Is teddy al in de rui? Dat kost ook veel energie, helemaal bij zoveel haar als teddy heeft. Doei elise

Een heel klein beetje.. Daar zat ik ook aan te denken ja, zo een mega vacht die hij heeft.. Bloos

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:50

Hoi!

Ik heb het ook meegemaakt met mijn Shet toen hij net een jaar was.
Hij zag er prachtig uit, ook zijn vacht, maar hij was niet fit.
Hij was altijd goed ontwormd en gevoerd, de DA adviseerde toch nog eens te ontwormen, dan met Equest, was toen net uit. Ondanks dat hij het eerste jaar echt elke 8 weken was ontwormd, kwamen er ontzettend veel wormen af (bij veulens toch normaal volgens DA). Het gevolg: binnen een week weer een super fitte shet.

Succes!
Soma