opgezette speekselklieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

opgezette speekselklieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 14:22

hoi allemaal

mijn pony heeft opgezette speekselkieren achter de kaken en die komt tot de oren. en hier door kan cappy minder goed stellingen maken en nageefelijk lopen.
Ik vraag zich af wat ik allemaal het beste kan gaan doen met cappy tijdens rijden.
En moet zij bepaalde medicijnen hebben ??

alvast bedankt Haha!

Allegra

Re: opgezette speekselklieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:29

Die van mij heeft het ook gehad, en het ging vanzelf weer over na twee weken ofzo.
Hou het even in de gaten en rij haar niet te veel naar beneden als je merkt dat ze er last van heeft.
Dat is het advies wat ik van de da heb gehad tenminste. Maar hou het wel in gaten dat het niet blijft, dan is ze misschien ergens overgevoelig voor.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 16:49

okey daar ben ik ook plan voor

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:07

probeer eerst een oorzaak op te zoeken, vaak komen opgezette speekselklieren van het eten van heel kort gras, zodra ze daar van af zijn trekt het na een paar uur weg.
doordat ze veel moeite moeten doen om t korte gras te pakken en te kauwen draaien de speekselklieren overuren en zetten ze op.

is dit niet het geval en heeft het een andere oorzaak, dan kun je t volgende proberen:
smeer er azijn op, azijn doet de zwelling verminderen.
ook heb ik ooit eens ergens gelezen dat je het in kunt smeren met boter( ja gewoon boter voor op je brood, liefst roomboter).
of t werkt weet ik niet, maar je kunt t proberen!