Pony overleeft gebroken been!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Pony overleeft gebroken been!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 23:10

Ik weet niet cker of dit verhaal hier hoort, maar ik d8 ik zet het hier maar even neer. Tong uitsteken Vork

Een paar jaar geleden (ongeveer 3/4 ) Had een pony (toen mijn lievelingspony) haar been gebroken, of in ieder geval een scheur in haar bot. (linkerachterbeen (of rechts)) Vork Tong uitsteken Ik helemaal overstuur natuurlijk.. Jah, wat wil je een kind van 10 jaar waarvan haar lievelingspony 'een spuitje' krijgt. Ik weet nog precies hoe het ging: de telefoon ging, was mijn instructrice, dat ik de volgende dag (want toen had ik les) maar beter even een fototoestel mee kon nemen, omdat die pony er over een paar dgen niet meer was. Huilen Dus de volgende dag ik daar met een fototoestel heen, wel de les gereden op een andere pony, en de terugweg in de auto was ik helemaal overstuur..(janken!!) Huilen

Toen kwam ik de volgende week weer met de gedachte dat die pony nu wel dood zou zijn. Maar nee hoor, ze stond weer gewoon. Dus ik vragen waarom ze niet dood was..(klinkt een beetje stom):P : Ja ze hadden bij de dierenarts foto's laten maken, en het bleek dat het bot weer aan elkaar kon gaan groeien (iets in die richting in ieder geval) ik dus helemaal blij enzo..!!:D:D:D

En nu zo'n 3/4 jaar later loopt die pony weer mee in de lessen, gallopeert weer keihard mee in de les:P (ze rijdt wel minder hoor, en met minder zware mensen op haar rug) en alles gaat nu weer goed!!
'Het moraal van dit verhaal: geef nooit snel op als er een leven op het spel staat!' (wijs he?) Tong uitsteken Bloos Haha!

Ik weet niet waarom ik dit verhaal op de site heb gezet, maar ik vond het wel een mooi verhaal..Haha! Vork

Greetz Eefskuh.. Vork

Tanja

Re: Pony overleeft gebroken been!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 08:26

Komt wel vaker voor hoor Ja
Toen mijn Kevin 5 was brak hij door een ongelukkige schuiver in het land (tot stilstand komen tegen een paal met zijn knie) zijn knie, althans, een botje in zijn knie, hij heeft nog 2 weken gelopen voor wij er achter waren dat hij echt iets mankeerde want Kevin is een bikkel en liet in de eerste instantie niets merken, liep gewoon door de pijn heen tot de pijn te erg werd.
Naar de kliniek en foto's gemaakt en daar hoorde wij het vonnis, proberen met 6 maanden stalrust de boel weer vast te krijgen en anders was het einde oefening.

Na 6 weken weer terug naar de kliniek en weer foto's maken om te zien of er al iets van een vooruitgang te zien was en daar gingen de doktoren zowat van hun graat, na 6 weken was het al vrijwel volledig aangegroeid.
Hij heeft nog eventjes rust gehad toen en na de 8e week konden we alweer rustig gaan stappen.
Kevin is nu 13 jaar en met al zijn ongelukken die hij in zijn leven heeft gehad, incusief het gebroken been is hij nog steeds alive and kicking OK dan!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:57

beter dat ze het hebben overleefd! Wel geluk mee. Mijne had het pijpbeen dwars doormidden en heeft het dus niet overleefd...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:01

Fijn dat dit paard nog leeft!

Recht voor mijn ogen is een pony gevallen en been gebroken en helaas konden ze daar niets meer aan doen...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 11:07

Eigenlijk was het best een klein wondertje! Haha! Haha!:D Die pony was toen ongeveer 15/16.