Castreren...Wat zijn ong. de kosten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diedjee

Castreren...Wat zijn ong. de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:33

Ik wil graag mn 10 jarige hengst laten castreren omdat ik er mee wil starten en dat mag ik dus nog niet met een hengst Boos! Ik heb de dierenarts hier gebeld en die vroeg er 170 euro voor. Ik vind het opzich best veel en heb wel eens lagere prijzen gehoord. Wat hebben jullie er voor betaald? En weet iemand misschien een goede veearts die dit doet omgeving Gemonde/Boxtel ( N-B)?

Buckje

Re: Castreren...Wat zijn ong. de kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:47

hier is het op het land rond de 120

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:52

waarom mag je niet starten met een hengst? ff off-topic.

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:54

Omdat ik geen L2 heb gereden. Dan pas mag je met een hengst starten.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:28

Vorig jaar een 2 jarige thuis aan stal (eigenlijk op de wei) gecastreerd voor 150 euro.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:43

Bij de praktijk waar ik stage heb gelopen is casteren van een hengst niet steriel (dus niet op de tafel) 190 euro ongeveer.
En wel steriel (dus op de tafel) kost 325euro maar dan heb je wel veel minder risico's op infecties enzo want alles gebeurd steriel.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:00

Ik heb in dec. mijn 2,5 jarige hengst laten castreren in de kliniek in Westendorp, de kosten waren €115,00

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:25

Diedjee schreef:
Ik wil graag mn 10 jarige hengst laten castreren omdat ik er mee wil starten en dat mag ik dus nog niet met een hengst Boos! Ik heb de dierenarts hier gebeld en die vroeg er 170 euro voor. Ik vind het opzich best veel en heb wel eens lagere prijzen gehoord. Wat hebben jullie er voor betaald? En weet iemand misschien een goede veearts die dit doet omgeving Gemonde/Boxtel ( N-B)?

Misschien St.Oedenrode, daar zit een hele goede veeartsenpraktijk.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:54

Verplaatst, van VMR naar MD

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:00

Ligt er maar net aan welke methode je kiest en wat voor nazorg je laat plegen.
Ik zou zeker zo'n oudere hengst in de kliniek laten doen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:23

Ik heb em net laten castreren, voor totaal 125,00 incl. antibiotica.

Dit was liggend, volledige narcose en gewoon in zn eigen stal.
( Wat eigenlijks net een recovery-box is. Das wel makkelijk. Sigaar )

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:21

hey ik heb mijn bijna 3jarige(nu dus ruin) vandaag laten casteren in lemele. was 30 euro.
Daar doen ze het staand in 20 minuutjes die man die het doet doet het echt super en heel rustig.
het is veel goedkoper als bij een dierenarts en die man kan het5 misschien nog beter hij doet het dagelijks 20 paarden op een dag soms 30.
en staand is ook veel beter voor het paard.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:44

staand is gevaarlijker voor het paard en dus absoluut niet beter!

Ik heb mijn paard bij de dierenarts laten castreren toen hij 3.5 was. smorgens brengen smiddags ophalen was 140 euro kwijt Hij werd gewoon liggend op tafel geholpen en de prijs was incl alles!
Castreren neemt nog best wat risico's met zich mee als ik jou was zou ik een paar 10tjes meer uit geven en zeker weten dat het goed gebeurt als dat je voor de aller goedkoopste optie kiest en er was mis gaat. (was laatst nog een topic of het normaal was dat een paard krijgt bij een castratie, die had het door een castrateur laten doen (is goedkoper) en dat beest heeft tijdens de castratie lopen schreeuwen/krijsen van de pijn) dan betaal ik liever wat meer voor mn beesie

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:50

Nou staand is opzich niet gevaarlijk die man kon alles doen en die paarden staan daar mooi rustig.
en voorzover ik weet gaat er daar bijna nooit wat fout.
maar ieder zijn eigen mening ik zou het bij die man laten doen, hij dee het echt super.
in de trailer krijgen ze een spuitje, en dan later in de ballen en dan halen ze het eraf.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:56

Als je het staand laat doen kunnen dacht ik de darmen er uit komen. Bij mij bij de dierenarts doen ze het niet eens meer staand, ze adviseren iedereen gewoon hun paard te laten brengen en dit maakt kwa prijs bijna geen verschil (of ze bij je thuis komen om het staand te doen of liggen op de praktijk)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:33

Breitling schreef:
staand is gevaarlijker voor het paard en dus absoluut niet beter!

Wat een onzin zeg... wie heeft je dat wijs gemaakt? Ik zou nooit mijn paard onder narcose willen hebben tenzij het echt,... maar dan ook echt moet. Narose heeft veel meer risico's dan staand castreren.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:36

Breitling schreef:
Als je het staand laat doen kunnen dacht ik de darmen er uit komen. Bij mij bij de dierenarts doen ze het niet eens meer staand, ze adviseren iedereen gewoon hun paard te laten brengen en dit maakt kwa prijs bijna geen verschil (of ze bij je thuis komen om het staand te doen of liggen op de praktijk)

De darmen kunnen er nooit uit komen tenzij je echt met een knoeier te maken hebt. Die het voor elkaar krijgt om het buikvlies te beschadigen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:45

yarrah schreef:
Breitling schreef:

De darmen kunnen er nooit uit komen tenzij je echt met een knoeier te maken hebt. Die het voor elkaar krijgt om het buikvlies te beschadigen.

Ik weet ook niet zeker of het de darmen zijn maar hoorde dat de kans groot is dat er dan iets naar buiten komt wat er in moet blijven

socrates

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:52

ik heb vorig jaar mijn hengst laten castreren onder volledige narcose. dit moest wel omdat hij klophengst was en de 2e bal niet wilde dalen.ik zou voortaan altijd voor een operatieve castratie kiezen. het is wel duur maar je paard heeft geen wekenlange zwellingen enof ontstekingen. na een week kun je hem ophalen en is er niets meer te zien van een wond of zwelling.hiervoor hebben we eentje laten castreren gewoon staand. die heeft na de castratie allerlij ontstekingen gekregen en is daardoor nu blijvend kreupel.staand kostte€170 en een onbruikbaar paard. onder narcose kostte veel omdat hij klophengst was€700. normaal onder narcose is €500. dat is incl. 1 week op de kliniek. je paard komt helemaal klaar thuis dus geen nazorg e.d.onze pim was na de castratie zwaarder als ervoor en dat is meestal wel anders .ze krijgen vaak een behoorlijke terugslag in conditie als je "gewoon castreerd". als je de tijd rekend die je nodig hebt om je paard na castratie weer in goede doen te krijgen is onder narcose niet veel duurder

ilonajoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:44

Diedjee schreef:

Hoi,

Het is inderdaad geen beetje, maar houd er rekening mee dat een oudere hengst meer risico's heeft met casteren. Dit kan beter bij een veearts gebeuren. Het is op zich niet echt een grote ingreep, maar als je hengst wat ouder is, is de wond ook wat anders als bij een jonge hengst. Bij een jonge hengst zal de genezing wat sneller gaan en de wond relatief kleiner zijn.

Succes ermee.

Pling