Wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tienn

Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 15:04

Hoiii,

Ik weet niet of dit hier hoort maar ik plaats het hiet toch maar.. Lachen

Laatst was ik Jellie aan het poetsen en ineens zie ik dat ze 2 rare bulten (wratten???) heeft.

1 zat er al vanaf dat ik dr heb die groeit ook niet zeg maar, maar nu is er dus 1 bijgekomen en die ziet er ook wel een beetje anders uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand misschien wat het is????

Alvast bedankt

Josefien

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:46

Is het een schimmel? (de kleur bedoel ik, he, niet een schimmelinfectie,
Haha! )Bij schimmels komen heel vaak melanomen op latere leeftijd voor. Er is volgens mij een topic op Bokt hierover.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:27

Josefien schreef:
Is het een schimmel? (de kleur bedoel ik, he, niet een schimmelinfectie,
Haha! )Bij schimmels komen heel vaak melanomen op latere leeftijd voor. Er is volgens mij een topic op Bokt hierover.

Het is een haflinger Lachen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:30

Het lijkt inderdaad op een woekering van huid, als het een wrat zou zijn is dat een virusinfectie. Een dermoid kan ook nog (is een ingegroeid haarzakje) maar dat is meestal niet zo groot. Misschien toch melanomen? Ik zou wel even de dierenarts vragen wat het is!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:24

Lijkt idd wel een wratje.

Ik zou het even in de gaten houden..als ie nou net zo groot wordt als die ander zou ik de DA even om advies vragen.

Bij dit soort rare bulten kan je niet vroeg genoeg zijn.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:11

Lijkt op een sarcoid. Heeft mijn fjord bij de singel (onder z'n oksel). Maar is deze winter ineens ingeslonken na een jaar of 6 er gezeten te hebben. Kan geen kwaad, maar als het gaat groeien zou ik er een DA naar laten kijken. Het ontstaat door een virus.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:33

Lijkt inderdaad op een wrat of sarcoid. Zou toch even een DA laten kijken omdat er al een is bijgekomen. Had die eerste verdwenen zou ik zeggen niets aan de hand.Als het iets anders is,ben je er nu op tijd bij
Succes ermee en laat nog even weten wat het was.

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:15

Ik zou toch voor de zekerheid even de DA erbij laten komen.
Voor het geval het wel en virus is.

Bij ons op stal stond een ruin die had zo'n raar 'wratje' op zijn koker, dit bleek huidkanker te zijn.
Ik zeg dit niet om je te laten schrikken, maar ik zou toch even je DA ernaar laten kijken voor het wel iets ernstigs is.
Je kan er beter vroeg bij zijn, want nu zit je alleen maar met de zenuwen van 'wat als er nou wel iets is'..

Succes met je paardje en laat het ons horen als je meer weet!!
Groetjes Anoek

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:53

vooral bij schimmels moet je oppassen dat het geen huidkanker kan zijn
zo te zien is het een onschuldig wratje, op de plek waar bij paarden het vaakste zulke wratjes voorkomen
formule W kan geen kwaad
ik ken topruiters die er een stiekje omheen doen, zodat ze afsterven en eraf vallen. maar of dat nu echt de juiste manier is ... Scheve mond

bij snelle groei, of nieuwe bultjes zou je dierenarts advies kunnen vragen, maar zoals ik het nu zie, zou ik gewoon wachten tot de dierenarts toch langs moet komen, als je hem alleen voor dit bultje laat komen is het IMO zonde van het geld.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 17:24

Gister is de DA geweest en ze hebben uit allebei de bulten een monser genomen en opgestuurd naar het lab

ik hoor vrijdag de uitslag Lachen

Bedankt voor de reacties