Poliep in de neus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Poliep in de neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:02

Hoi

Ik wil misschien een paard kopen, maar deze heeft poliep in de neus...
Nou weet ik niet helemaal precies wat het inhoud..
Maar is het verstandig zown paard te kopen? Of gaat dat geheid mis en moet ik dan rekenen op torenhoge dierenarts rekeningen?

Eilatan

Re: Poliep in de neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 14:03

niemand die iets weet over poliep?

ik zit gewoon echt te twijfelen of ik dat paard neem, hij is zo leuk, echt iets voor mij... maar ik weet niet of ik met die poliep het moet doen?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:21

Niet om je bang te maken, maar paardje die naast de mijne stond had dit ook. Hebben ze nooit wat aan gedaan. Was niet nodig volgens de DA. Is uiteindelijk zo groot geworden, had nog maar de helft van zijn longfuncties over. Is ingeslapen.

Zou goed bij een DA informeren hierover.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:33

Ik weet niet of het hetzelfde is, maar mijn vorige paard had een tumor in een bijholte van haar neus. Zij had al jaren lang af en toe een druppelende bloedneus die vaak na een kwartier weer over was. Zo weer tijden niet en dan ineens weer wel. Op het laatst ( ze was toen 22) kreeg ze een bloedneus die langer aanhield, niet heftig, maar ook met druppels en toen ben ik naar een dierenarts geweest in Friesland. Die heeft het met een apparaatje in haar neus bekeken, je kon zelf meekijken op een tv schermpje en toen kwamen we bij die tumor uit. Daar kwam het dus vandaan. Ze had van die tumor zelf nie tveel last, wel van die bloedneus en ze had ook slijtage aan haar benen, dus voor mij was het geen optie nog iets aan die tumor te doen, mede gezien de slijtage en het feit dat ze heel sjaggerijnig was geworden. Zij is dus daarna vrij snel afgemaakt.
Verder heeft Femmy hier van Bokt ook zoiets met een paard van haar meegemaakt, die leeft ook niet meer.
Niet positief dus, volgens mij kan je zo'n paard beter niet kopen, of je moet er bij in gedachten houden dat het voor kortere tijd is dat je van hem kan genieten en dat je hoge dierenartskosten kan krijgen...
Tineke, die van mij, was 17 jaar manegepaard geweest en ik gunde haar nog een tijdje lekker rustige buitenritjes en weidegang, met haar wist ik dat het niet voor "lang" zou zijn, maar ze heeft wel twee hele fijne jaren bij me gehad!
Het hangt er dus helemaal vanaf wat je met een paard voor ogen hebt en met wat voor doel je een paard koopt, of dit een geschikt paard voor je is of niet.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 09:54

Ik denk inderdaad dat ik het niet ga doen. De pony is ook al 15, niet extreem oud, maar ik ga toch voor een iets jongere pony, en eentje die ook 100% door de keuring komt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:57

Ik geef je groot gelijk! Zoek een leuk dier, waar je echt wat mee kan doen. Laat hem in elk geval klinisch keuren, dan heb je meer kans dat je een gezonde pony koopt!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:22

helaas heb ook ik een horror verhaal voor je.

ik had vorig voorjaar een 3 jarige hengst gekocht. die na een paar maanden een tumor (wel niet in zijn neus maar net achter zijn stembanden) kreeg. we hebben hem 2 keer laten opereren (met heeeeeel veel kosten zoals je je kunt voorstellen) maar elke keer kwam die tumor terug, met als gevolg dat hij verschrikkelijk liep te piepen en het heel erg benauwd had. einde van het verhaal is dat ik begin november hem heb moeten laten inslapen.

nou heb ik geen idee of een poliep in de neus net zo erg is maar ik zou toch echt naar een ander paardje gaan zoeken. het risico zou mij in ieder geval te groot zijn.