mensen die paarden hebben met krampbeen lees ff me bericht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyhorsesJarig

mensen die paarden hebben met krampbeen lees ff me bericht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:58

Doei, doei hey

zijn er hier mensen die paarden hebben met een krampbeen?

zo ja....heeft u hier wat meer informatie over, heeft u het behandeld hoe reageert het paard en hoe gaat het er aan toe bij de hoefsmid?
graag reacties

alvast bedankt

Needje

Re: mensen die paarden hebben met krampbeen lees ff me beric

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:20

Een vriend van mij heeft een paard met hanetred aan beide achterbene. Dat is geen kramptrekken, maar lijkt er wel op. Hij laat regelamtig een osteopaat komen. Want door dat verkrampte optrekken van zijn benen, gaat t allemaal wat sneller vastzitten in z'n achterhand. Als de osteopaat geweest is, loopt altijd een stuk beter!
Verder geen ervaring, sorry

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:37

is het echt krampigheid dan? want er bestaat ook hanetred. eenpaard dat kramperig is laat het heel goed zien als je het een paar stappen achteruit laat doen, en steekt dan ook de staat uit.
ze zijn vaak ook stram als ze van stal komen. ook het drinken van koud water verergerd de symthomen, of het koud water op het betreffende been gooien.

je kan bij allebijde dingen, dus krampigheid en hanetred wel gewoon gebruik maken van het paard. wordt alleen wel vaak met de jaren erger.

ik heb zelf een pony gehad die van de ene op de andere dag helemaal verkrampt was in zijn achterbenen. er bleekiets fout te zijn geschoven in zijn rug en het is nooit meer over gegaan. dat was wel heel extreem hoor, er zijn pezen doorgeknipt en rug is gekraakt maar niks hielp voor lange tijd, hij kon haast niet meer draven....

maar dat is denk ik iets anders dan wat jou paard heeft (hoop ik...)

ik hoop dat je er iets aan hebt.

oja, vraag eens aan je dierenarts, die weet misschien wel iets om het minder te laten worden.
sowiezo altijd eerst lichamelijke oorzaken onderzoeken he!

succes ermee!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:21

loveblacky schreef:
is het echt krampigheid dan? want er bestaat ook hanetred. eenpaard dat kramperig is laat het heel goed zien als je het een paar stappen achteruit laat doen, en steekt dan ook de staat uit.
ze zijn vaak ook stram als ze van stal komen. ook het drinken van koud water verergerd de symthomen, of het koud water op het betreffende been gooien.

Een krampentrekker is iets heel anders....

Hier is er nog een topic over.....
viewtopic.php?f=3&t=379123&start=0&st=0&sk=t&sd=a