drukplekken op de rug... HELP!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

drukplekken op de rug... HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 21:40

hallo,

Ik zal het ff in het kort uitleggen.
Ik heb nu sinds een maand een nieuw zadel. Helemaal aangepast en wel.. hij moest alleen iets aangepast worden omdat hij naar rechts schoof. Dit was alleen onvoldoende gedaan dus ik heb hem na een week teruggebracht. 2 Dagen nadat ik hem weg had gebracht kreeg ze drukplekken, het zijn er 2.
Ik heb toen 3 daagjes niet kunnen rijden omdat ik geen zadel had maar ze verdwenen niet.
Toen kreeg ik me zadel terug en ben ik weer gaan rijden maar nu met een lamswollen onderlegger eronder, voor de zekerheid en zodat die drukplekken toch eerst konden wegtrekken..
Maar nu 2 weken later zijn ze nog niet weg.. ook niet na het rijden. Ik masseer der voor en na het rijden en smeer het na het rijden in met spiergel dat het wat verkoeld. Ook staat ze daarna onder het solarium.
Ik heb nu maar even besloten om een paar dagen geen zadel op te leggen om te kijken of ze nu weggaan..
Wat zou ik er nou aan kunnen doen??
Reacties graag!!!!

Groetjes Ilona

Antheman

Re: drukplekken op de rug... HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:45

Ehhh, second opion vragen van een àndere zadelmaker?

Waren de plekken er al van voor het nieuwe zadel?

Anders ligt het niet goed!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:40

Ik zou in elk geval niet met een onderlegger rijden, een goed passend op maat gemaakt zadel heeft dit niet nodig.
Verder zou ik de zadelmaker bellen en hem het probleem op laten lossen, dat is uiteindelijk zijn werk.

Veel sterkte hiermee, ik weet het is moeilijk een goed zadel te vinden! Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:59

Niet rijden totdat de plekken echt weg zijn.
De huis is beschadigt en dat heeft een tijd nodig om te herstellen.

Verder niet meer naar dei zadelmaker gaan maar adviseer een ander.

Alhowel ik de laatste tijd me steeds meer ga afvragen of er uberhaubt wel goede zadelpassers zijn.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 13:25

Ok... ik had zelf ook al het vermoeden dat ik der rug maar even rust moest geven.
Ze is op de voorste niet gevoelig op de achterste kleine beetje als je echt met je nagels er langs gaat, dus niet mega erg.
Ik wacht het ff af en hoop dat ze zonder zadel wegtrekken.
Het zadel is al aangepast en ik denk zelf dat het kwam door de eerste keer.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:09

geen spiergel op de beschadigde huid smeren, dit geeft extra irritatie.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 22:28

Het is niet echt beschadigd.. ja van binnen. De huid is niet open of kaal. Ze reageert er ook niet allergisch op. Het zijn gewoon echt bultjes.
Vandaag heb ik der weer ff lekker gelongeerd en voor en na het longeren onder het solarium gezet en der ff gemasseerd en ze zijn ietsiepietsie kleiner dan gisteren.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:51

Volgens mij kun je die plekjes beter niet met spiergel insmeren, dan gaat het toch alleen maar meer 'broeien" waardoor de zwelling niet afnemen... (zeker in combinatie met de warmte van een solarium) Het lijkt mij beter het een paar daagjes te laten 'rusten'....

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:13

De drukplekken zijn nog steeds niet weg vandaag waren ze wel wat minder. Op de achterste is ze nog steeds wat gevoelig. Ik heb het even nagekeken en aankomende do0nderdag zitten ze er 4 weken. Ik heb d'r nu een week geen zadel opgehad..
Wat raden jullie verder aan??? misschien nog wat om te smeren??

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:52

er helemaal van afblijven
drukkingen zijn beschadigignen van de huid, daar kan je weinig tot niets tegen doen om het sneller te laten genezen, geen zadel er op en ook zeker niet inmasseren met spiergel onder het solarium, dan krijgt de huid nog geen rust en gaat het alleen maar broeien

sowieso geen spiergel erop, het heeft nml niets met de spieren te maken maar met een beschadiging van de huid(van binnen dus) dat heeft tijd&rust nodig, je had beter al eerder niet kunnen rijden tot ze helemaal weg zijn, ipv met onderlegger toch gaan rijden
dat ze er niet gevoelig op is wil niet zeggen dat het al genezen is, ze zitten er immers nog

tijd geven en een andere zadelmaker erbij halen

succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:53

Ik zou er zeker geen zadel opleggen zolang er nog bulten te zien zijn. En ik hoop voor jou dat er straks geen lelijke witte littekens te zien gaan zijn.

Geduld, geef het de tijd om te genezen, en blijf er verder van af.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:19

Je zou nog kunnen overwegen om traumeel gel (te koop bij de Paardendrogist) erop te smeren. Dat werkt onstekingsremmend en vermindert de zwelling. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je echt pas weer moet gaan rijden als je een goed passend zadel hebt en de rug volledig genezen is. Maar dat spreekt voor zich Knipoog

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 08:33

Bedankt voor jullie reactie's.
Ik rij d'r nu al ruim een week niet. Sinds gisteren zijn ze wat kleiner geworden.
Op de stal waar ik werk kwam mijn da dus ik heb het gelijk even gevraagd. Ik heb trombagel mee gehad en dat moet ik erop smeren hiermee meot het verdwijnen in een paar dagen. Hij zei ook al dat het iets te lang duurde. Als het niet binnen een paar dagen weg is word ze ingespoten.