Mijn paardje heeft sinds oktober ongeveer vrij ernstige mok. Het is nu na een paar dagen zo verergerd dat het tot hoog op haar benen zit en natuurlijk rond haar kootholtes. Gevolg stram dik been en licht kreupel.
Ze heeft onderhand een antibioticakuur gekregen. Al een paar maanden geleden samen met een ivomec spuit, dat erg goed zou zijn, maar niet hielp.
Ik heb haar gewassen met betadine scrub, ingemsmeerd met hydrocortiderm. Dit zo´n drie keer per week. Ook heb ik het met zinkspray en zinkzalf geprobeerd, dat hielp ook niet.
Ik heb haar ingesmeerd met ochtendurine, droogzetters, allerhande mokzalven. Heb cure mok van VSM geprobeerd (ruim twee maanden).
Ook heb ik geprobeerd te wassen met biotex en goed weken, de korsten vallen er dan af, goed droogmaken met een handdoek, droogdeppen met papieren doekjes. En weer insmeren.
Zowel het paard als ik hebben onderhand schoon genoeg van de mok.
En ben ik weer van plan om de da te bellen, maar heeft een Da nog meer middelen, dan de middelen die ik opgenoemd heb?

) ligt waarschijnlijk niet in de buurt van het hoge noorden.
Het is ook een soort antibiotica. Ik weet alleen zo de naam niet. Als je meer info wilt kan ik je via PB wel de naam van deze veearts geven. dan kun je hem bellen. Kan nooit kwaad toch?