Laten Ruinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitaatje

Laten Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:51

Hallo

Ik heb een vraagje ik wete niet of het hier thuis hoort maar ik zou graag willen weten of iemand weet hoe duur het ongeveer kost om een A of B pony te laten ruinen?

Groetjes NIkita

Fun_Fun

Re: Laten Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:32

He,
Ik weet niet veel van ruinen, maar ik weet wel dat het niet uit maakt hoe hoog het paard/pony is.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 18:38

okey bedankt...

Weet iemand het dan wel zo ongeveer??

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:24

Ongeveer EUR 150,- tot EUR 200,- als het thuis kan gebeuren.
In een kliniek komt er stalling en verzorging bij.
Vraag het gewoon even aan de DA die je op het oog hebt om de operatie uit te laten voeren. Dan weet je het zeker.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 19:32

Okey...ja we willen een shetlander kopen maar er zijn afentoe zulke leuke hengstjes bij en dan vind ik 150euro wel erg duur. Dan enem ik liever gewoon een merrie of ruin.

bedankt voor je reactie.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:34

Het is dan wel het handigste om idd gelijk een ruin of merrie te kopen. Er is natuurlijk ook altijd nog een risico aan de castratie verbonden. Soms kan je wel met de verkoper afspreken dat hij op zijn kosten/risico gecastreerd wordt. Anders zou ik het niet zo gauw doen.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 20:55

ja.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:48

Hier meteen even op ingaan ofwel doorgaan:

Wat is het beste moment om te castreren? Voorjaar, najaar, zomer, winter
Beter thuis of beter in kliniek?
Wat zou de beste leeftijd zijn?

Ik denk dat ik Zucchero tzt gewoon lekker naar de kliniek breng, dat lijkt me wat veiliger... En ik ben van plan om het te doen nadat hij 2 is geworden, maar ja "nadat hij 2 is geworden" is natuurlijk een ruim begrip!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:30

Voorjaar wordt meestal als beste tijd gezien. Dan zijn er nl nog geen vliegen, maar kan hij wel lekker in de wei.
Winter heeft risisco van op stal een wondbesmetting op te lopen. Bovendien is afspuiten als je geen warm water tot je beschikking hebt 's winters niet goed te doen.

Thuis kan goed, 2 jaar is prima leeftijd. Laat je ze ouder worden krijgenz e toch al snel hengstenneigingen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:09

Ik heb mijn pony afgelopen najaar laten castreren. Hij was toen ruim twee, en het is gedaan aan het eind van de zomer. dan zijn de vliegen al wat minder, maar is hij toch nog een half jaar langer hengst geweest dan wanneer ik het aan het begin van het jaar had gedaan. Ik zou het inderdaad ook niet zo gauw midden in de zomer doen ivm de vliegen en de warmte.

Yngvar is heel snel opgeknapt. Het is gewoon buiten in het weiland gedaan, en daarna is hij even apart gezet, met de bedoeling hem een paar dagen bij te laten komen zonder dat het andere (nog wel) hengstje hem steeds op bleef jagen. Dat hoefde volgens hem zelf niet, want een paar uur na de castratie was hij zelf over het lint de andere wei weer ingesprongen. Hij heeft een dag moeilijk gelopen, en na een dag was de boel rond de koker behoorlijk gezwollen. Na een dikke week was alles weer in de normale formaties, en mocht je ook overal weer aan zitten. Dat heb ik daarvoor ook niet gedaan, de natuur doet zijn werk wel.

Ik heb ook nog een hele fotoreportage van de castratie, door een vriendin gemaakt, kan ik eventueel hier neerzetten?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:49