traanbuis doorspuiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

letziforevr

traanbuis doorspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:08

mijn paard heeft hele gevoelige ogen.

als het koud is,heeft hij het van de kou.
als het stoffig is dan heeft hij het door het stof.
als hij beslagen is,heeft hij het van de rook.

enz....hij verzint elke keer weer iets nieuws.
als zijn oog dik is (en ik de dierenarts weer eens voor niets heb laten komen omdat ik denk dat het een ontsteking is!) krijg ik er vit. a zalf voor.
zijn oog is de volgende dag dan weer normaal.
omdat het de laatste tijd elke week raak is,laat ik binnenkort zijn traanbuizen door spuiten.
(advies van dierenarts)

heeft iemand hier ervaring mee?

Vlimmen

Re: traanbuis doorspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:11

Ja hoor daar heb ik ervaring mee. Is helemaal niet eng, er gaat gewoon een dun slangetje in zijn neus (daar zit de opening van de traanbuis) en dat wordt een eindje opgeschoven. Vervolgens wordt daar water doorheen gespoten. Dit komt dan uit een gaatje in zijn onderooglid.

Is zo gebeurd en het paard heeft er weinig last van!!
Succes en ik hoop dat het na het spoelen over is.

ezzie996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:18

Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Mijn paard heeft dat ook, meestal na een zalfje en schoommaken is het weer over.
Nu heeft hij al 3 weken een ontstoken oog, vrijdag is de veearts geweest en ik heb druppels gekregen.
Zijn oog is naar mijn idee alleen maar erger geworden dus ik ga vanmiddag weer naar de veearts en hoop dat er nu iets uitkomt, vrijdag heeft de veearts tests gedaan hij heeft geen beschadiging en ook zijn traanbuizen zijn goed.
Dus ik heb geen idee wat het kan zijn.
Ik hoop dat er vandaag wat uitkomt

groetjes esther

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:43

Vaak helpt het wel. Het is idd. zo gepiept.

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:09

Kiki heeft ook altijd traan ogen ...soms met en vaak zonder vuil.
DA zalfjes geprobeert en dan gaat het altijd even goed maar zodra ik stop begint het weer.Ik heb toen ook haar buisjes door laten spuiten om te kijken of ze verstopt zaten maar dat was niet het geval.
Waarschijnlijk is het slijmvlies door haar gevoeligheid gewoon verdikt en daardoor zal ze dus last houden van traanogen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:32

Ze krijgen dan idd een heel dun slangetje in de traanbuis die in de neus uitkomt, daar wordt een spuit op gezet en ze spuiten dan vloeistof erin wat dan door de ogen weer naar buiten komt, vreemd gezicht, maar helpt goed !

buttercup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:42

heej essie! Haha!
Wel zielig voor meertje ja van ze oogies.
Maar gelukkig gaat het door de zalf snel weer over!
xieje wel weer he op stal!
groetjes robjuh

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:18

Nog geen ervaring met doorspuiten, maar de DA adviseerde het wel te doen. Roger heeft ook steeds last van zijn ogen, niet erg maar gewoon een beetje vocht steeds.
Toen de DA hiet was voor zijn gebit heeft hij meteen even naar zijn ogen gekeken en dacht dat zijn traanbuis waarschijnlijk wel verstopt was en adviseerde om, als het aanhoud, het door te spuiten. Helaas had hij toen geen mini maat slangetje bij zich.

Ik kijk het nog even aan maar zoals ik hier lees is het zo gebeurt en ga ik het als zijn oog zo blijft toch laten doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:46

Hoi koop gewoon goudsbloemkruiden, doe een handje in een pan en doe er water bij.Kook het een half uur en laat jet afkoelen, en klaar zijn de oogdruppels. HET WERKT SUPER EN KAN LANGDURIG GEBRUIKT WORDEN.
essieintown schreef:
mijn paard heeft hele gevoelige ogen.

als het koud is,heeft hij het van de kou.
als het stoffig is dan heeft hij het door het stof.
als hij beslagen is,heeft hij het van de rook.

enz....hij verzint elke keer weer iets nieuws.
als zijn oog dik is (en ik de dierenarts weer eens voor niets heb laten komen omdat ik denk dat het een ontsteking is!) krijg ik er vit. a zalf voor.
zijn oog is de volgende dag dan weer normaal.
omdat het de laatste tijd elke week raak is,laat ik binnenkort zijn traanbuizen door spuiten.
(advies van dierenarts)

heeft iemand hier ervaring mee?