wondje vlak onder 't oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

wondje vlak onder 't oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 20:21

hoi,
1 van mijn verzorgpony's heeft in de wei een beetje lomp gedaan met spelen
en heeft daardoor een wondje vlak onder zijn oog......waarschijnlijk door een hoef. Dus als het iets hoger was geweest had hij misschien wel blind kunnen zijn. Vandaag bloedde het weer en ik vroeg me af of het nu nog gevolgen kan hebben bij zijn oog? weet iemand dat misschien????hij heeft er wel jeuk aan want er zat een korst op maar dat jeukte blijkbaar en toen ging hij schuren en krabbelde de korst eraf toen ging het weer bloeden. weet iemand misschien of het ernstig kan zijn???

xxx margo

ellepel

Re: wondje vlak onder 't oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:25

hoe groot is de wond? is het ook diep?
of is er alleen een stukje van het vel af?

bij een diepe wond toch even de dierenarts bellen, verder kun je het gewoon voorzichtig wat schoonmaken, en er een ontsmettende stof op doen.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 20:38

wij durven er geen ontsmettingsmiddel op te doen....Straks komt dat in zijn oog en zijn we nog verder van huis ben ik bang....en de wond is ongeveer 1 tot 1,5 centimeter lang en de diepte is ongeveer 2 mm en op sommige plaatsen weer dieper.... Het werd ook een beetje dikker bij de wond nu en in het begin heeft het waarschijnlijk veel verder dicht gezeten...

xxx margo

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:11

Iris heeft het ook gehad. Toen had ik de DA erbij gehaald, die heeft het alleen schoon gemaakt en wilde het zeker niet hechten omdat het een rotplek was. Gewoon schoon blijven maken en dan gaat het vanzelf dicht. Bij Iris zie je er nix meer van.