Hoi,
Ik maak me nu wel wat zorgen eigenlijk en hoop dan ook dat iemand kan antwoorden.
Vanochtend wilde ik weer gaan sleetje rijden, maar Isabella was minder enthousiast, kwam wel aangelopen en begon gelijk tegen me aan te schuren. Ik zag en rook gelijk dat ze enorm bezweet was. Nog erger als dat ik haar een dik uur voor de kar zou zetten en zo te zien had ze niet lopen rennen of rollen of iets "extreems" gedaan.
En nog gekker, het betrof alleen haar hoofd en hals. Kletsnat dus, niet een beetje, maar alsof ze koppie onder was geweest. Ook onderkant buik was extreem nat, rest van het lijf nauwelijks. Verder was ze goed alert en had ook wel zin in eten, maar leek me wat trager als anders. Uiteraard zijn we niet gaan rijden.
Ik heb dit ooit 1x eerder gezien, nl. bij een pony die een epileptische aanval had gehad (na die aanval zweette ze enorm, maar zag er verder niet ziek uit). Daarom maak ik me dus zo'n zorgen, want kan even aan niets anders denken op dit moment.
Hoe kan een pony ineens zo extreem gaan zweten?
(ze had een 1,5 uur daarvoor haar hooimaaltijd gehad; kan in de zon staan, maar het is hier niet extreem heet nog en ook niet extreem koud geweest ... misschien is ze enorm geschrokken in haar rust?). Eh help dus??!!
Groeten
Ingrid