schoppen tegen de staldeur en muur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angela123

schoppen tegen de staldeur en muur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 16:14

mijn paardje schopt heel de tijd tegen de stal deur en stal muur nu ben ik bang dat ze daar last van krijgt haar kroonrand heeft wel eens gebloed van het schoppen
hebben jullie hier ervaaring mee en mischien tips of een opoassing

Chocopasta

Re: schoppen tegen de staldeur en muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:29

Sommige paarden doen het om aandacht te krijgen...
Je kunt van die schuimplaten tegen je boxwanden doen, hierdoor hoort hij het geluid wat ervan af komt niet meer, en zal hij waarschijnlijk vanzelf stoppen. EN zo kan hij zichzelf niet beschadigen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:37

Natasja91 schreef:
Sommige paarden doen het om aandacht te krijgen...
Je kunt van die schuimplaten tegen je boxwanden doen, hierdoor hoort hij het geluid wat ervan af komt niet meer, en zal hij waarschijnlijk vanzelf stoppen. EN zo kan hij zichzelf niet beschadigen Lachen

Dit vind ik een hele goede tip. Verder er natuurlijk voor zorgen dat hij genoeg de stal uitkomt en werkt (om verveling te voorkomen). Verder helpt het ook een heleboel als je ze consequent flink op hun lazer geeft als ze de box afbreken, maar daar moet je natuurlijk wel de mogelijkheid voor hebben.

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 19:16

ik heb het al eens geprobeerd om en rubberemat in haar stal te doen maar daar ging ze aan eten.
ik weet dat het gewoon aandacht trekken is hetr is altijd als er mensen met en ander paard bezig zijn en zij ziet dat dan gaat ze lopen schoppen.
ik ben alleen zo bang dat ze zich dalijk verwond

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:18

angela123 schreef:
ik heb het al eens geprobeerd om en rubberemat in haar stal te doen maar daar ging ze aan eten.
ik weet dat het gewoon aandacht trekken is hetr is altijd als er mensen met en ander paard bezig zijn en zij ziet dat dan gaat ze lopen schoppen.
ik ben alleen zo bang dat ze zich dalijk verwond

Moest wel een beetje lachen toen ik dat las Haha!
Dan is die tip inderdaad nutteloos...
Helpt het toevallig niet als je likstenen en een fles enzo in de box hangt waar ze mee kan spelen?

Anders zou ik het ook niet weten...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 09:33

tip:
zet een emmer water klaar, als ze begint te schoppen om aandacht gooi je die bak water over haar heen.
ik heb een paard gehad die het ook deed, idereen werd er op stal simpel van, met een emmer water verhelp je het probleem vrij snel.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 02:05

Ken en paard dat ook altijd tegen de muur sloeg.
Toen er een osteopaat bij gehaald werd voor controle, bleek dat ze dat deed omdat ze pijn had. Na de belandeling slaat ze alleen nog tijdens het voeren een keer.

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 07:52

ik zal het eens proberen met wat speeldjes
pijn heeft ze niet ze doet het echt om aandacht te trekken als je van en afstandje naar haar kijkt en er is niemand in de buurt dan doet ze het niet
maar als er mensen in de buurt met en ander paard bezig zijn dan word ze helemaal gek
ok met voeren doet ze het maar dat doen wel meer paarden
dat met die emmer water werkt dat echt
mijn paard is namelijk en arabier en die flippen toch al snel met dat soord dingen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:38

Mijn paard deed het ook vaak, vooral 's ochtends rond 7 uur, dan kreeg ie honger en riep ie de eigenaar van de stal uit zn bed Clown , en ook idd als er iemand langskomt met eten. Maar hij stampte wel alleen maar tegen de staldeur, niet tegen de muur dus of je er iets aan hebt weet ik niet...
Maar ik heb toen in de stal voor de deur een skippybal gehangen. Daar heeft ie een paar keer tegenaan gestampt, en toen bumpte zn been weer hard terug Frusty en t heeft goed geholpen! Hij schrok daar wel even van en hij heeft tot nu toe niemand meer 's morgens wakker gemaakt met zn geklop! OK dan!
Dat kun je altijd es proberen, zo'n skippybal krijg je bij de speelgoedwinkel voor 3 euro.
En misschien gaat ie er ook wel mee spelen, zodat ie zich niet meer zo verveelt.
En je zou ook andere dingen kunnen proberen om mee te spelen, n plastic spiegel bijvoorbeeld...
Ik hoop dat je dr iets aan hebt!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:21

Je kan ook jutezakken met zand erin ophangen tegen de muur ed. Op de plaatsen waar ze het doet. Helpt ook.

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:18

rubberen maten helpen goed als je ze maar goed vast zet kan hij er ook niet aan knagen

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:29

Rubbere matten zijn inderdaad ideaal!
Op stal staat ook een paardje dat altijd tegen z'n stal deur en muren schopt om aandacht te krijgen. Vaak als je iets zegt houdt ie wel op, hij heeft ook rubbere matten waardoor hij zichzelf niet kan bezeren!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:10

als een paard zoveel trapt dat hij zichzelf openslaat dan kan je kluisters omdoen. Uiteraard is de eerste oplossing rubbere matten ed. maar mocht dat niet voldoende helpen dan gewoon kluisteren

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:47

Die emmer water lijkt me wel een goed idee, maar als je dat regelmatig doet, wordt je stal wel een waterballet denk ik zo. Al dat stro wordt kletsnat, lijkt me ook niet lekker!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:29

ik denk dat het aandacht trekkerij en verveling is. wij hebben er ook een op stal, en tegen het kapot schoppenvan de benen heeft de eigenaresse rubberenmatten tegen de deur geplaatst.
vooral geen aandacht geven als ze staat te bedelen.
heb je meer vragen ? pb me !

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:25

ik ga de rubbere matte nog en keer proberen maar wat zij kluisters ik heb daar nog nooit van gehoord

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:48

angela123 schreef:
ik zal het eens proberen met wat speeldjes
pijn heeft ze niet ze doet het echt om aandacht te trekken als je van en afstandje naar haar kijkt en er is niemand in de buurt dan doet ze het niet
maar als er mensen in de buurt met en ander paard bezig zijn dan word ze helemaal gek
ok met voeren doet ze het maar dat doen wel meer paarden
dat met die emmer water werkt dat echt
mijn paard is namelijk en arabier en die flippen toch al snel met dat soord dingen

Sorry dat ik je moet telleurstellen, maar dat ligt niet aan het ras van je paard.
Ik heb ook een arabier en toevallig slaat hij ook tegen de muren, alleen als er andere mensen in de buurt zijn.
Hij doet het echt uit verveling, hij heeft altijd een te veel aan energie Haha!
Een voederbal helpt erg goed, alleen macho vond hem zo leuk dat hij hem binnen 2 dagen had gesloopt >;)
Je heb ook een soort bal en daar kan je die lik-it likstenen in doen en dan kunnen ze daar mee spelen en er aan likken, is te koop bij de paardendrogist.
Komt je paard wel goenoeg buiten?
Geef je hem veel afwisseling met het rijden?
Wel handig al die tips, misschien zit er ook wel een oplossing voor mij tussen!! Pling

Succes met je paardje!!
Groetjes Anoek

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:14

Met kluisters bind je de (voor)benen van je paard aan elkaar vast zodat je paard bijvoorbeeld niet meer de deur eruit kan rammen of kan gaan schrapen. Kluisters zijn te koop in ruitersportzaken. Zelf zou ik dat echt alleen toepassen als het paard zich ernstig verwond. Probeer eerst de rubbermatten, en het negeren, dat werkt bij mijn verzorghaf ook aardig. Succes ermee!

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 16:19

die kluisters lijken me niet erg fijn
en ze schopt het meest met haar achterbenen tegen de achterwand van haar stal

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:24

Maroushah deed dat ook en die trapte zichzelf ook kreupel. Ze deed het alleen als er niemand was, waarschijnlijk omdat ze zich verveelde. We hebben het dus ook niet zelf gezien, maar wondjes en kreupelheid en gaten in de muur zeiden wel genoeg. In d'r nieuwe stal heeft ze rubbermatten en nu trapt ze voor zover wij weten niet meer, al komt dat denk ik ook doordat ze nu wat meer te zien heeft. Ik zou zoals al gezegd is rubbermatten ophangen en verder wat speeltjes en idd misschien een liksteen en voerbal o.i.d.

Libertylove schreef:
Vaak als je iets zegt houdt ie wel op, hij heeft ook rubbere matten waardoor hij zichzelf niet kan bezeren!

Als hij het doet uit verveling, juist geen aandacht aan geven ...

Saba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:26

angela123 schreef:
mijn paardje schopt heel de tijd tegen de stal deur en stal muur nu ben ik bang dat ze daar last van krijgt haar kroonrand heeft wel eens gebloed van het schoppen
hebben jullie hier ervaaring mee en mischien tips of een opoassing

Het kan ook jeuk zijn aan de benen van bv. van mijten.
Dan kunnen ze inderdaad nogal slaan tegen de wanden.
Zie je schilfers of korstjes aan de benen?
indien ja, zal je ze moeten wassen en dan behandelen met produkten die je bij je DA kan bekomen.
Het slaan zal dan vanzelf overgaan